Handel detaliczny jest narażony na ataki ransomware jak każdy biznes, a może choćby bardziej, biorąc pod uwagę wyniki badania opublikowanego przez Arcserve.
Październik to miesiąc świadomości cyberbezpieczeństwa. W związku z tym, Arcserve opublikowało część swoich corocznych niezależnych globalnych badań. Wyniki badania wskazują na pilną potrzebę poprawy odporności danych w sektorze detalicznym. Wyniki ujawniają brak gotowości i zaufania do strategii tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych, co budzi obawy co do gotowości branży do ochrony wrażliwych danych klientów i firm.
W 26% ataków doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych, a jedna czwarta sprzedawców detalicznych potwierdziła zapłacenie okupu. Prawie połowa dyrektorów sklepów detalicznych przyznała, iż podczas ostatniego incydentu nie była w stanie odzyskać wszystkich danych, a 57% nie ma dobrze udokumentowanych i aktualnych planów odzyskiwania po awarii, a 72% nie ma określonych celów w zakresie odporności danych w ramach swoich strategii danych i tworzenia kopii zapasowych. Ankieta pokazuje, iż w ciągu ostatnich 12 miesięcy 54% dyrektorów sklepów detalicznych zostało zaatakowanych przez oprogramowanie ransomware. 26% ataków zakończyło się ujawnieniem danych, a jedna czwarta potwierdziła zapłatę okupu.
Aftab Alam, dyrektor ds. produktu w Arcserve, zauważa: „W miarę zbliżania się Miesiąca świadomości cyberbezpieczeństwa i sezonu zakupów świątecznych sprzedawcy detaliczni nie mogą dać się zaskoczyć. Nasze najnowsze badanie to coś więcej niż tylko „przestroga; to wezwanie” do działania. Sprzedawcy detaliczni muszą pilnie dokonać przeglądu swoich planów odzyskiwania po awarii, aby dopasować je do stale zmieniającego się krajobrazu zagrożeń cybernetycznych”.
Cyberbezpieczeństwo było także wiodącym tematem wydarzenia ALSO Channel Trends+Visions 2023:
“AI i Cybersecurity będą wyznaczały trendy w najbliższych latach” – podkreśliła Hanna Osetek-Pasquet podsumowując ALSO Channel Trends+ Visions 2023