Roblox i sztuczna inteligencja: Każdy zarobi na tworzeniu gier

pl.beincrypto.com 1 rok temu

Roblox oferuje teraz narzędzia sztucznej inteligencji (AI), aby przyspieszyć tworzenie gier. Czy to może być wygrana dla graczy i strata dla deweloperów?

Roblox jest niezwykle popularną grą – prawie każda statystyka może to potwierdzić. Pod koniec ubiegłego roku gra miała 58,8 mln aktywnych użytkowników dziennie. Natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników sięgnęła 202 mln.

Dla osób, które nie znają Robloxa, jest to jedna z najczęściej używanych platform do gier dla pokolenia Z. Mogą oni tworzyć własne gry i zapraszać do nich swoich przyjaciół. Większość ludzi, jednak, po prostu gra w popularne gry na tej platformie z przyjaciółmi lub z przypadkowo poznanymi osobami.

Również ten fragment Robloxa, który polega na tworzeniu gier, jest szalenie popularny. Platforma ma 9,5 miliona deweloperów. jeżeli ich gry stanie się popularna, to deweloperzy mogą na nich zarobić. Twórcy społeczności Roblox zarobili w zeszłym roku prawie 328 milionów dolarów.

Dlaczego warto tworzyć gry na Roblox?

Pomyśl o tym w ten sposób: czy kiedykolwiek grałeś w grę i pomyślałeś: “Chciałbym, aby ta gra miała tę funkcję” lub “Chciałbym, aby ta gra była o czymś innym”? Kiedy tworzysz grę na Roblox, możesz stworzyć ją dokładnie taką, jaką chcesz.

To jest jak nowoczesna wersja budowania z klocków Lego. Możesz używać najróżniejszych elementów, aby stworzyć coś unikalnego. Kiedy ludzie tworzą grę na Roblox, mogą korzystać ze swojej wyobraźni i kreatywności, aby zaprojektować świat gry, jego symbole i zasady. A gdy gra jest gotowa, inni ludzie mogą w nią grać i cieszyć wraz z twórcami.

Duże marki, takie jak Disney, Marvel, FIFA, Kelloggs Fruit Loops, Gucci, Nike i Vans dołączyły do deweloperów budujących nowe światy na platformie. W ten sposób chcą dotrzeć do młodszych odbiorców.

Roblox używa wirtualnej waluty o nazwie Robux. Może ona być używana do zakupu przedmiotów w grze i umożliwić twórcom zarabianie na swoich grach.

Sztuczna inteligencja i Roblox

Od tego tygodnia, rzeczy zmieniły się dla deweloperów, po tym jak Roblox ogłosił, iż dodaje generatywną AI. Oznacza to, iż każdy może tworzyć gry i nowe zasoby, bez konieczności znajomości pisania kodu.

Kiedy firmy takie jak Disney tworzą gry na Roblox, ich deweloperzy są zwykle opłacani przez same firmy, a nie przez Roblox. Czy wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji w świecie Roblox ich praca będzie łatwiejsza? Czy może przestarzała?

Oto filmik pokazowy odnośnie tego, jak ma działać generatywna AI:

Co potrafi sztuczna inteligencja na platformie?

Narzędzie AI pozwala każdemu tworzyć budynki, tereny, awatary i zmieniać wygląd. Pozwala również generować to wszystko poprzez wpisywanie słów zamiast skomplikowanego kodu.

Plan jest taki, aby każdy mógł tworzyć fajne obiekty 3D i inne treści bez konieczności posiadania dużych umiejętności technicznych.

Na przykład, jeżeli ktoś chce stworzyć samochód w wirtualnym świecie, może po prostu powiedzieć: “Chcę czerwony samochód sportowy”. Sztuczna inteligencja sprawi, iż tak się stanie. Dzięki temu platforma będzie bardziej dostępna dla wszystkich, a nie tylko dla tych, którzy wiedzą, jak korzystać ze skomplikowanych narzędzi, takich jak Roblox Studio.

Dyrektor technologiczny firmy Daniel Sturman stwierdził: “Wraz z pojawieniem się generatywnych AI, widzimy możliwość zrewolucjonizowania tworzenia na platformie. Dotyczy to zarówno rozszerzenia Roblox Studio, aby tworzenie było dramatycznie szybsze i łatwiejsze, a także umożliwienia każdemu użytkownikowi na Roblox bycie twórcą”.

Następnie dodaje, iż niektórzy twórcy wiedzą jak kodować, ale mogą mieć ograniczone doświadczenie w tworzeniu wysokiej klasy modeli 3D. Natomiast “inni mogą być bardziej doświadczeni w projektowaniu modeli, ale mniej doświadczeni z kodem. W obu przypadkach widzimy przyszłość, w której choćby początkujący twórca (…) może uzyskać przewagę i ożywić swoją wyobraźnię w Robloxie”.

Czy sztuczna inteligencja zabierze miejsca pracy deweloperów?

Nowe narzędzia oznaczają, iż twórcy mogą tworzyć obiekty 3D, które mają wbudowane algorytmiczne zachowania. Jak mówi Sturman: “Twórca mógłby zaprojektować samochód poprzez proste stwierdzenie typu ‘czerwony, dwuosobowy, sportowy samochód typu kabriolet z napędem na przednie koła’. Ten nowy twór wyglądałby jak czerwony samochód sportowy. Jednak miałby również zakodowane wszystkie zachowania, które pozwoliłyby na prowadzenie go w wirtualnym świecie 3D”.

Sturman uważa również, iż społeczność AI będzie bardziej zaangażowana w platformę Roblox. “Jeśli opracujesz model AI, który buduje najbardziej wyraziste postacie superbohaterów w oparciu o kombinację podpowiedzi tekstowych, kolejek graficznych i przykładów zdjęć, to ta zdolność powinna być czymś, co będziesz mógł zaoferować bezpośrednio tym użytkownikom Robloxa. Oni chcą mieć niesamowity awatar superbohatera”.

Jednak pierwszym priorytetem, mówi Sturman, jest utrzymanie bezpieczeństwa użytkowników. Jest to problem, z którym walczy każda platforma. A szczególnie przy tak młodej publiczności pozostaje to najważniejsze.

Czy to przyspieszy rozwój gier? Czy też doprowadzi do tego, iż deweloperzy zostaną bez pracy? Prawdopodobnie dowiemy się o tym – podobnie jak deweloperzy – dużo wcześniej niż się spodziewamy.

BeInCrypto Polska - Roblox i sztuczna inteligencja: Każdy zarobi na tworzeniu gier

Idź do oryginalnego materiału