Zaczynacie swoją przygodę z JavaScriptem? A może chcecie odświeżyć swoją wiedzę? Przed Wami zadania z JavaScriptu, które pozwolą poćwiczyć umysł i Wasze umiejętności! Do kodu!
Ostatni wpis z zadaniami z JS wzbudził Wasze ogromne zainteresowanie. Wiele osób zdecydowało się podzielić swoim kodem, a także wziąć udział w code review. Dziś ponownie zapraszam Was do zabawy.
Na czym polega zabawa? W tym wpisie znajdziecie 3 zadania z podstaw JavaScriptu. Rozwiążcie je, a link podajcie w komentarzu (najlepiej w formie nowego pena z Codepen). Następnie sprawdźcie zadania osobie, która podała rozwiązanie komentarz wyżej. Skomentujcie wpis tej osoby i napiszcie, co jest według Was dobrze, a co powinna poprawić. Poćwiczycie nie tylko JS, ale także code review, a to bardzo ważne umiejętności Pamiętajcie – nie wklejajcie kodu bezpośrednio do komentarza pod tym wpisem (wrzucajcie link do rozwiązania), dajcie innym szansę się sprawdzić.
Widziałam, iż ostatnio wiele osób nie komentowało kodu podrzuconego przez innych. I chciałam Was do tego mocno zachęcić – jak nie widzicie błędów, uważacie, iż wszystko jest ok – też o tym napiszcie. To także cenny feedback dla osoby, która podaje rozwiązanie. Jak podacie swoje rozwiązanie – rzućcie okiem na kod osoby, która skomentowała post przed Wami. A teraz zaczynamy!
Zadanie 1
Napisz funkcję, która będzie prostą wersją gry “Kamień, papier, nożyce”. Może to być wersja polska lub angielska. Funkcja jako argumenty przyjmuje dwa stringi (“kamień”, “papier” lub “nożyce”), a następnie w formie alertu podaje wynik (czyli np. wypisuje “Gracz nr 1 wygrał” – zakładamy, iż gracz numer 1 to osoba, która podała pierwszy string). jeżeli do funkcji zostanie podany nieodpowiedni argument, tj. taki, który nie jest ani kamieniem, ani papierem, ani nożycami, poinformuj o tym gracza wyświetlając alert z tekstem.
To ćwiczenie może być wyjściem do stworzenia czegoś większego – możesz na przykład zrobić mini aplikację, która będzie miała dwa formularze i każdy użytkownik będzie podawał w nim swój typ, a potem obaj będą czekać na wynik. Można też zliczać punkty graczy. To oczywiście tylko pomysł, nie część tego zadania
Zadanie 2
Napisz funkcję, która jako argumenty przyjmuje ciąg liczb. Liczba argumentów może być dowolna, ale nie mniejsza niż 2 (czyli musimy do funkcji podać minimum dwie liczby). Funkcja ma na celu zwrócić liczbę, która jest największa z podanego jako argumenty zbioru. jeżeli do funkcji zostaną podane argumenty, które nie są liczbami, powinien się wyświetlić odpowiedni komunikat informujący o tym, co należy podać do funkcji (w formie alertu lub console.loga).
Zadanie 3
Napisz funkcję, która przyjmuje jako argument jakieś słowo. Ma ona wypisać, ile samogłosek zawiera podane słowo. jeżeli do funkcji podano argument, który nie jest typu tekstowego, należy wyświetlić odpowiedni komunikat (w formie alertu lub console.loga).
To wszystkie zadania. Ruszajcie do rozwiązywania i koniecznie wklejcie linki do swoich rozwiązań w komentarzu pod tym postem. I oczywiście sprawdźcie kod innych i wypowiedzcie się, co o nim sądzicie