Sympozjum Gartnera: Dlaczego ServiceNow chce być postrzegane jako platforma AI do transformacji biznesowej

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


ServiceNow i Rimini Street rozszerzyły swoje partnerstwo, aby umożliwić organizacjom korzystanie ze starszych usług planowanie zasobów przedsiębiorstwa Systemy ERP jako punkt wyjścia dla inicjatyw związanych ze sztuczną inteligencją (AI) w przedsiębiorstwach.

Wykorzystując pojedynczą architekturę i pojedynczy model danych ServiceNow wraz ze wsparciem systemu dla przedsiębiorstw innych firm Rimini Street, oferta jest pozycjonowana jako sposób umożliwiający organizacjom wprowadzanie innowacji w obszarach zaopatrzenia, finansów, łańcucha dostaw, HR, obsługi klienta i IT.

Partnerstwo z Rimini Street stanowi istotny krok w strategii firmy mającej na celu ewolucję od zarządzania przypadkami do zapewniania zarządzania przepływem pracy opartego na sztucznej inteligencji, które może koordynować i orkiestrować systemy dokumentacji w biznesie, a także doskonalić się poprzez uczenie się na danych przechowywanych w tych systemach.

Podczas prezentacji na Sympozjum Gartnera w Barcelonie Hartmut Mueller, dyrektor ds. transformacji w ServiceNow, opisał platformę firmy jako „łączącą wszystkie systemy rejestracji i łączącą [their] metryk do strumienia wartości”.

Innymi słowy, jeżeli sztuczna inteligencja może uczyć się na podstawie danych przechowywanych w tradycyjnych systemach korporacyjnych, może dowiedzieć się, jak ulepszyć procesy biznesowe obsługiwane przez te aplikacje.

Sztuczna inteligencja bez nowych systemów korporacyjnych

Liderzy biznesu i IT muszą uzasadnić koszt inwestycji w nowe platformy i właśnie w tym miejscu umiejscowiono partnerstwo z Rimini Street.

W rozmowie z Computer Weekly podczas konferencji Gartnera, Erica Helmeradyrektor ds. technologii w Rimini Street, powiedział, iż w przeszłości dyrektor ds. informacji (CIO) tradycyjnie pełnił funkcję back-office. „Oczekiwano, iż ludzie będą trzymać włączone światła, zajmować się IT i gasić pożary” – powiedział. „Nowa rola CIO to praca w biurze. ” Oznacza to, iż ich działania mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe organizacji.

„Od współczesnych dyrektorów ds. IT oczekuje się, iż będą ludźmi od pomysłów i od nich oczekuje się, iż będą wymyślać takie rzeczy, jak sztuczna inteligencja i przedstawiać rewolucyjne pomysły, które zmienią zasady gry w biznesie” – dodał.

Jednak, jak ostrzegał Gartner na początku coroczna konferencja europejskałatwo stracić dużo pieniędzy na błędnych inicjatywach związanych ze sztuczną inteligencją. Ankieta Gartnera przeprowadzona w lipcu wśród 300 CIO wykazała, iż ​​90% uważa, iż ​​zarządzanie kosztami ogranicza wartość, jaką mogą uzyskać dzięki sztucznej inteligencji. Co więcej, ponieważ każdy dostawca systemu dla przedsiębiorstw wykorzystuje w swoich produktach sztuczną inteligencję, Gartner spodziewa się, iż na te produkty prawdopodobnie zostanie przeznaczona duża część budżetów IT.

Jednak ServiceNow we współpracy z Rimini Street próbuje zaoferować inne podejście, które opiera się na doświadczeniu zewnętrznego dostawcy wsparcia w utrzymywaniu działania systemów ERP głównych dostawców, choćby po oficjalnym zakończeniu głównego nurtu wsparcia. Te starsze systemy rekordów pozostają użytecznymi, jeżeli nie niezbędnymi źródłami danych na potrzeby uczenia maszynowego, aby poprawić zrozumienie przez ServiceNow sposobu działania firmy.

Helmer powiedział, iż partnerstwo z ServiceNow pomaga działom IT w większym stopniu wykorzystywać istniejące zasoby IT przedsiębiorstwa. „Jeśli wartością systemu ERP dla sztucznej inteligencji są zawarte w nim dane, wówczas wersja ERP, którą uruchomisz, staje się nieistotna, ponieważ masz już dane” – powiedział.

Choć ServiceNow jest często postrzegany jako firma specjalizująca się w zarządzaniu przypadkami, Helmer stwierdził, iż posiada szereg narzędzi ukierunkowanych na modernizację IT, które uzupełniają istniejące zasoby IT. Według Helmera można je wykorzystać do modernizacji interfejsu użytkownika, automatyzacji przepływów pracy oraz uruchamiania sztucznej inteligencji i analiz predykcyjnych. „Możliwości GenAI można osiągnąć w ciągu kilku miesięcy, a nie lat” – stwierdził, ponieważ nie trzeba najpierw aktualizować systemu ERP do najnowszej wersji obsługującej sztuczną inteligencję.

Bill McDermott, prezes i dyrektor generalny ServiceNow, opisał systemy korporacyjne wdrożone w firmach jako systemy XX wieku, które osiągnęły stukrotny postęp. „Współpraca ServiceNow z Rimini Street zapewnia klientom bardziej ujednoliconą, inteligentną platformę, która pozwala zmaksymalizować dotychczasowe inwestycje w oprogramowanie i przyspieszyć transformację” – powiedział.

Fakt, iż ServiceNow można zastosować do zarządzania procesami biznesowymi tak samo, jak do zarządzania sprawami, pozwala według Helmera kierować i automatyzować przepływy pracy pomiędzy różnymi aplikacjami biznesowymi, co oznacza, iż ​​liderzy IT nie muszą przechodzić przez koszty i zakłócenia programu modernizacji aplikacji dla przedsiębiorstw w celu uzyskania korzyści ze sztucznej inteligencji.

Przejście z konserwacji systemu na wsparcie strony trzeciej tradycyjnie uważano, iż jest to coś, na co decyduje się tylko kilku odważnych liderów IT.

Bycie głównym sponsorem Sympozjum firmy Gartner, obok takich firm jak AWS, PWC i SAP, być może wskazuje, gdzie ServiceNow widzi siebie w korporacyjnym krajobrazie IT. jeżeli odniesie sukces w oferowaniu platformy AI do uruchamiania i optymalizowania procesów biznesowych, może istnieć istotny powód, aby nie aktualizować systemu do najnowszego systemu dla przedsiębiorstw obsługującego sztuczną inteligencję i zamiast tego polegać na wsparciu zewnętrznym dla istniejącego systemu ERP.



Source link

Idź do oryginalnego materiału