Firma Synthflow AI, dostawca platformy głosowej AI dla przedsiębiorstw, ogłosiła wprowadzenie integracji swoich rozwiązań z rozmowami w ramach WhatsApp Business. Nowa funkcja pozwala na pełną automatyzację połączeń głosowych na najpopularniejszej na świecie platformie komunikacyjnej, zapewniając firmom możliwość obsługi klienta 24/7.
Platforma Synthflow AI wprowadziła na rynek integrację, która umożliwia wykorzystanie głosowych asystentów opartych na sztucznej inteligencji do zarządzania połączeniami przychodzącymi w komunikatorze WhatsApp. Do tej pory obsługa rozmów głosowych w WhatsApp Business na dużą skalę stanowiła dla firm wyzwanie, głównie ze względu na ograniczenia kadrowe i godziny pracy. Nowe rozwiązanie ma na celu zniwelowanie tej luki, oferując natychmiastową i zautomatyzowaną obsługę każdego połączenia. Boty AI mogą odpowiadać na często zadawane pytania, rezerwować terminy, śledzić zamówienia, a w razie potrzeby przekierowywać rozmowę do pracownika.
Integracja pozwala firmom na zarządzanie komunikacją głosową z tradycyjnych linii telefonicznych oraz z WhatsApp w ramach jednego, zunifikowanego systemu. Jak podkreśla Hakob Astabatsyan, CEO i współzałożyciel Synthflow, celem jest zapewnienie ciągłości i spójności obsługi we wszystkich punktach kontaktu z klientem. Rozwiązanie jest zgodne ze standardami bezpieczeństwa takimi jak SOC 2, HIPAA i GDPR, a także łączy się z ponad 200 narzędziami typu CRM czy systemami kalendarzowymi, co pozwala na automatyzację całych procesów. Implementacja ma być szybka dzięki platformie no-code, która umożliwia uruchomienie usługi w ciągu kilku tygodni.
Implementacja głosowych botów AI w WhatsApp Business odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na automatyzację obsługi klienta. Firmy mogą dzięki temu znacznie obniżyć koszty operacyjne, a jednocześnie poprawić doświadczenia klientów poprzez całodobową dostępność i szybsze reakcje. Synthflow AI korzysta z zaawansowanych rozwiązań, takich jak silniki syntezy mowy ElevenLabs oraz GPT-4o, co pozwala na tworzenie naturalnych i płynnych rozmów z minimalnym opóźnieniem, zapewniając bardziej ludzką interakcję z botem. Dzięki temu przedsiębiorstwa efektywniej zarządzają komunikacją na platformie, którą w tej chwili wykorzystuje ponad miliard firm na całym świecie.









