Powiedzieć, iż wykorzystanie AI w HR i rekrutacji wywołuje wiele kontrowersji i pytań, to jak nie powiedzieć nic. Sztuczna inteligencja w ostatnich latach zyskała na znaczeniu w wielu branżach i z HR-em też nie mogło być inaczej.
AI wykorzystuje się m.in. przy tworzeniu treści ogłoszeń i maili, analizie danych, czy automatyzacji wiadomości. Ma to na celu przede wszystkim usprawnienie procesów rekrutacyjnych i zaoszczędzenie czasu pracy rekruterów. Czy jednak rzeczywiście jest to wsparcie, które usprawni procesy rekrutacyjne, a może zagrożenie, które zaburzy tradycyjne metody, do których jesteśmy tak mocno przyzwyczajeni.
AI w HR – zalety i ryzyko
Dzięki sztucznej inteligencji, proces rekrutacji może stać się bardziej efektywny i mniej czasochłonny.
Narzędzia, które rekruterzy i HR-owcy mają dziś tak naprawdę na wyciągnięcie ręki oferują im gotowe rozwiązania. Automatyzacja selekcji CV, analiza danych kandydatów czy predykcja ich przyszłej wydajności to tylko niektóre z możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie AI w rekrutacji. Ale czy to oznacza, iż powinniśmy sięgać po wszystkie z nich bez zastanowienia?
Mimo wielu zalet, korzystanie ze sztucznej inteligencji w procesach rekrutacyjnych niesie ze sobą także pewne ryzyka, które warto mieć na uwadze.
Ograniczenie ludzkiego czynnika: Automatyzacja procesów rekrutacyjnych może prowadzić do zmniejszenia interakcji międzyludzkich, które są niezbędne do oceny dopasowania kandydatów oraz ich umiejętności miękkich.
Sztuczna inteligencja, choć posiada niemalże nieograniczone zasoby nie jest nieomylna. Wykluczenie ludzkiego czynnika z procesu rekrutacji może skutkować nieumyślnym pominięciem wartościowych kandydatów.
Etyka i prywatność danych: Przetwarzanie dużych ilości danych osobowych przez AI budzi obawy o ich bezpieczeństwo i prywatność. adekwatne zarządzanie danymi oraz zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych są niezbędne, aby uniknąć potencjalnych naruszeń prywatności.
Wsparcie AI w TRAFFIT
W TRAFFIT zdajemy sobie sprawę zarówno z korzyści, jak i ryzyka, jakie niesie ze sobą korzystanie ze sztucznej inteligencji. Dlatego też podchodzimy do rozwiązań AI z otwartością, ale też należytą ostrożnością.
Użytkownicy naszego ATS mają do dyspozycji 2 funkcjonalności wspierane przez sztuczną inteligencję.
Generator ogłoszeń AI w TRAFFIT
TRAFFIT oferuje wsparcie sztucznej inteligencji w pisaniu ofert pracy. Możesz wykorzystać nasz generator w 3 prostych krokach:
- Dostarcz AI kontekst. Uzupełnij niezbędne informacje dla danego stanowiska i firmy. Im więcej danych podasz, tym bardziej gotowa oferta dopasowana będzie do Twoich wymagań.
- Wybierz tone of voice. Dopasuj go do stylu komunikacji, jaki obowiązuje w Twojej firmie. Może on być formalny, nieformalny lub np. angażujący.
- Sprawdź otrzymaną ofertę i kontynuuj. Przeczytaj treść zaproponowaną przez naszego asystenta AI i kontynuuj tworzenie ogłoszenia lub edytuj dane i spróbuj ponownie.
Generator ogłoszeń AI w TRAFFIT możesz też wykorzystać, jeżeli chcesz przygotować ofertę w obcym języku.
Analiza raportów z pomocą AI
Rozbudowany moduł raportowy w TRAFFIT postanowiliśmy wzbogacić o nową funkcjonalność. Asystenta AI, który wspiera naszych użytkowników w analizie danych z raportów rekrutacyjnych.
Nasz asystent AI:
- Przetłumaczy dla Ciebie liczby z Twoich raportów rekrutacyjnych i przełoży je na gotowe rekomendacje.
- Wskaże mocne i słabe strony Twoich procesów rekrutacyjnych i pomoże Ci znaleźć obszary wymagające poprawy.
- Samodzielnie porówna Twoje dane z benchmarkami.
Oto przykład:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjach AI w TRAFFIT, chętnie opowiemy Ci o tym na wirtualnej kawie.
Rozwój AI w HR
Sztuczna inteligencja w HR to temat, który z pewnością będzie zyskiwał na znaczeniu w nadchodzących latach. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z jej zastosowania, zarówno w kontekście rekrutacji, jak i szerszych działań HR czy EB.
Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał AI w HR, konieczne jest odpowiednie podejście do jej wdrożenia. najważniejsze jest nie tylko zrozumienie technologii, ale także jej integracja z istniejącymi procesami i kulturą organizacyjną firmy.
Tylko wtedy sztuczna inteligencja w HR może stać się prawdziwym wsparciem, a nie zagrożeniem.
Ten artykuł nie został wygenerowany przez AI, tylko napisany przez żywego człowieka