Unilever przedłużył swoją Umowa informatyczna z Accenture aby pomóc jej wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) w celu zwiększenia efektywności i poprawy elastyczności biznesowej.
Firma produkująca towary konsumpcyjne planuje współpracę z Accenture w celu ustanowienia fundamentu, na którym zostanie ustanowiony nowy standard branżowy w zakresie produktywności opartej na GenAI. Obejmuje to skalowanie przypadków użycia, które okazały się skuteczne w zapewnianiu redukcji kosztów i wydajności operacyjnej w całym przedsiębiorstwie na całym świecie.
Hein Schumacher, CEO Unilever, powiedział: „Wprowadziliśmy już 500 aplikacji AI w Unilever, co pomaga nam osiągnąć nowe poziomy wydajności. Ale w miarę jak AI dojrzewa i staje się coraz bardziej inteligentna i intuicyjna, widzimy o wiele większy potencjał”.
Spośród 500 aplikacji AI opracowanych przez Unilver, ponad 330 jest w tej chwili aktywnych. Obejmują one aplikacje obejmujące różne obszary działalności, od optymalizacji łańcucha dostaw i rozwoju produktu po marketing i obsługę klienta. Na przykład w zakresie rozwoju produktu, Unilever powiedział, iż jego naukowcy wykorzystują AI do odkrywania nowych składników i rozwijania swoich badań naukowych od ponad dekady.
„Nasze wirtualne eksperymenty i możliwości analizy danych prowadzą do przełomów w biotechnologii, badaniach nad mikrobiomem i opracowywaniu nowych materiałów, czego efektem są opatentowane technologie stosowane w głównych markach” – poinformowała firma.
W poście na blogu Przyglądając się tym badaniom, firma Unilever stwierdziła, iż wykorzystuje analizę danych wspomaganą sztuczną inteligencją, aby zrozumieć ponad 100 bilionów drobnoustrojów w, na i wokół ludzkiego ciała – a także ich rolę w układzie odpornościowym i utrzymaniu zdrowej skóry.
„Aby zrozumieć interakcje między mikrobiomem a siłami zewnętrznymi, musieliśmy przeanalizować 12 terabajtów danych i wyciągnąć z nich unikalne wnioski, z których wiele zostało już wykorzystanych w codziennych produktach, takich jak Dove, Pond’s i Vaseline, aby stworzyć rewolucyjną, opatentowaną technologię, zapewniającą konsumentom zdrowo wyglądającą skórę” – poinformowała firma.
Innym przykładem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do stworzenia modelu łączności z klientami na potrzeby wspólnego planowania, prognozowania i uzupełniania zapasów, co według Unilever zapewnia zoptymalizowany łańcuch dostaw obejmujące całą działalność firmy i wspierające jej klientów.
„W ramach naszego planu działania mającego na celu zapewnienie szybszego wzrostu, zwiększenie produktywności i wydajności połączeń dial-up, wchodzimy głębiej [with AI]. Dzięki światowej klasy narzędziom i możliwościom Accenture będziemy mogli analizować, gdzie i w jaki sposób AI może mieć największy wpływ transformacyjny i przynieść największe zyski”, dodał Schumacher.
Dzięki nowej umowie Unilever będzie współpracować z platformą GenWizard firmy Accenture, która zapewnia generatywną sztuczną inteligencję dla biznesu. Według Accenture, GenWizard ma ponad 350 patentów i gotowych do zastosowania narzędzi i ram, które współpracują ze sobą, aby dostarczać aplikacje AI, które umożliwiają realizację celów biznesowych.
Unilever planuje poznaj platformę GenWizard można by wykorzystać z własną technologią i rozwojem produktów cyfrowych, analizując, gdzie i jak AI może mieć największy wpływ transformacyjny i przynieść największe zyski. Firma stwierdziła, iż jej rozszerzone wykorzystanie Gen AI umożliwi większe inwestycje w badania produktów, rozwój i ulepszanie marki.
Firma włączyła sztuczną inteligencję do swojej strategii, co ma pomóc jej w osiągnięciu znaczącej wartości i zdobyciu przewagi konkurencyjnej, a także ustanowieniu nowego punktu odniesienia w branży pod względem efektywności opartej na sztucznej inteligencji.