Kampanie cyberprzestępców przybierają często formę podszywania się pod banki. Tym razem oszuści wysyłają SMSy, w których podszywają się pod PKO BP. Na czym polega zagrożenie i jak je rozpoznać? Wyjaśniamy.
SMS „iPKO Bank – Twoja rejestracja w aplikacji wygaśnie…”
Podobnie, jak miało to miejsce w przypadku poprzednich przestępczych kampanii tego typu, wiadomość przychodzi z nieznanego numeru lub nadawca wyświetla się jako iPKO BANK. W treści pojawia się informacja, iż rejestracja w aplikacji wygaśnie konkretnego dnia i żeby tego uniknąć, konieczne jest zakończenie procesu weryfikacji. Pojawia się też link, przenoszący na stronę podszywającą się bank. Tam z kolei wyłudzane są dane logowania do bankowości!
Co może mi grozić?
Jeśli na fałszywej stronie podasz swój login i hasło, trafią one bezpośrednio w ręce oszustów. Zyskają oni dostęp do Twoich pieniędzy i innych danych.
Dlatego pamiętaj, żeby nie dać się presji czasu i nie działać pochopnie. o ile będziesz mieć wątpliwości, zawsze możesz skontaktować się ze swoim bankiem.
Co zrobić, gdy otrzymasz taki SMS?
Jeśli wiadomość zawiera linki i próbuje nakłonić do natychmiastowego działania, od razu włącz czujność! Nie klikaj odnośników, a jeżeli już znajdziesz się na stronie, do której przenoszą, pod żadnym pozorem nie podawaj żadnych danych. Najpierw zablokuj nadawcę, a zaraz potem usuń wiadomość – ostrzega Magdalena Dziegieć, młodsza specjalistka ds. cyberbezpieczeństwa.
Za późno?
Przez nieuwagę Twoje dane trafiły na fałszywą stronę? Skontaktuj się z bankiem i poproś o weryfikację zaufanych urządzeń powiązanych z Twoim kontem. Pracownik banku pokieruje Cię także jak od razu zmienić hasło do bankowości.
Numery na infolinię PKO BP to 800 302 302 oraz 81 535 60 60 – jest dostępna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu.
foto, źródło. CyberRescue