Virgin pokazuje, iż myślenie dyslektyków jest nie do skopiowania przez AI

nowymarketing.pl 1 rok temu
Virgin razem z organizacją charytatywną Made by Dyslexia stworzyli kampanię, w której proszą AI o odtworzenie najbardziej znanych dzieł twórców z dysleksją w dziedzinie kultury, sztuki i technologii. Twórcy zwracają się do firm, by wykorzystały w procesach kreatywnych umiejętności dyslektyków. Virgin oraz Made by Dyslexia podjęły się kolejnej współpracy wspierającej osoby z dysleksją po tym, jak w 2022 roku udało im się wprowadzić „dislexic thinking” jako umiejętność na Linkedinie, którą, w zaledwie tydzień od premiery, umieściło na swoich profilach ponad 10 tys. użytkowników. Termin trafił także do słownika Dictionary.com, a kampania została nagrodzona w Cannes za „Kreatywność zmieniającą zasady gry”.
Tym razem w kampanii „DyslexAI” pokazano, iż sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić kreatywności dyslektyków. AI DALL:E, Midjourney i ChatGBT miały za zadanie odtworzyć dzieła znanych dyslektyków, np. „szybszego konia” czy „rysunkową mysz w czerwonych szortach i żółtych...
Idź do oryginalnego materiału