YouTube przez cały czas monetyzuje treści szerzące dezinformacje związane z nauką o klimacie

nowymarketing.pl 1 rok temu
W 2021 r. YouTube poinformował, iż zakaże umieszczania reklam w filmach, które rozpowszechniają dezinformację lub szerzą sprzeczne dane na temat klimatu. Zmiany przez cały czas nie zostały wprowadzone. Zgodnie z raportem opublikowanym przez Climate Action Against Disinformation (CAAD) i Center for Counteracting Digital Hate, w filmach publikowanych w serwisie YouTube przez cały czas mamy do czynienia z monetyzacją treści, które zaprzeczają prawidłowej nauce związanej z klimatem. Co więcej, te filmy zgarniają miliony wyświetleń.
W raporcie wykazano, iż jedynie w kwietniu br., 200 wybranych przez badaczy filmów szerzących dezinformację klimatyczną lub jawną negację klimatu, wygenerowało 78,3 mln wyświetleń. Każdy z nich zawierał reklamy. Treści te są niezgodne z polityką YouTube, która mówi, iż reklamy nie mogą być umieszczane w filmach „sprzecznych z autorytatywnym konsensusem naukowym w sprawie...
Idź do oryginalnego materiału