Zaleca się przeczytanie Planu działania dotyczącego możliwości AI

cyberfeed.pl 5 godzin temu


Nie okazując ani krzty triskaidekafobii, rząd wybrał 13 stycznia na rozpoczęcie swojej kampanii Plan działania dotyczący możliwości AI. Przygotowanie tej publikacji trwało wiele miesięcy i jest to dobry artykuł Matta Clifforda, który pozostaje doradcą ds. wsparcia wdrażania.

The plan działania zawiera 50 zaleceń – w większości wszystkie w pełni zaakceptowane przez rząd i przedstawione poniżej w celu zapewnienia uproszczonego, szybkiego odczytu zapisu całości planu.

W kolejnym artykule szczegółowo opiszę, w jaki sposób niektóre elementy planu współdziałają z systemem Ustawa o wykorzystaniu i dostępie do danychobecnie otwarte prawa autorskie Urzędu ds. Własności Intelektualnej i Konsultacje AI oraz inne aspekty bieżącej polityki i środowiska parlamentarnego.

50 zaleceń:

1. Opracować w ciągu sześciu miesięcy długoterminowy plan dotyczący potrzeb Wielkiej Brytanii w zakresie infrastruktury sztucznej inteligencji, poparty 10-letnim zobowiązaniem inwestycyjnym.

2. Zwiększyć pojemność zasobów badawczych AI (AIRR) co najmniej 20 razy do 2030 r. – począwszy od sześciu miesięcy.

3. Strategicznie przydzielaj suwerenne moce obliczeniowe poprzez mianowanie skupionych na misji „dyrektorów programów AIRR” posiadających znaczną autonomię.

4. Ustanowić „strefy wzrostu AI” (AIGZ), aby ułatwić przyspieszoną budowę centrów danych AI.

5. Ograniczanie zagrożeń dla zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa infrastruktury sztucznej inteligencji, jednocześnie umożliwiając Wielkiej Brytanii skorzystanie z możliwości dostarczenia rozwiązań.

6. Uzgodnij międzynarodowe partnerstwa obliczeniowe z krajami o podobnych poglądach, aby zwiększyć rodzaje możliwości obliczeniowych dostępnych dla badaczy i katalizować współpracę badawczą.

7. gwałtownie zidentyfikować co najmniej pięć publicznych zbiorów danych o dużym wpływie, które należy udostępnić badaczom i innowatorom zajmującym się sztuczną inteligencją.

8. Strategicznie kształtuj rodzaj gromadzonych danych, a nie tylko udostępniaj dane, które już istnieją.

9. Opracować i opublikować wytyczne i najlepsze praktyki w zakresie udostępniania otwartych rządowych zbiorów danych, które można wykorzystać w sztucznej inteligencji, w tym dotyczące opracowywania skutecznych struktur danych i metod rozpowszechniania danych.

10. Połącz alokację obliczeń z dostępem do zastrzeżonych zbiorów danych w ramach atrakcyjnej oferty dla badaczy i startupów decydujących się na osiedlenie się w Wielkiej Brytanii i odblokowanie innowacji.

11. Zbuduj infrastrukturę do gromadzenia danych sektora publicznego i finansuj tworzenie nowych zbiorów danych o wysokiej wartości, które spełniają potrzeby sektora publicznego, środowiska akademickiego i start-upów.

12. Aktywnie zachęcaj i nagradzaj badaczy i przemysł za selekcję i odblokowywanie prywatnych zbiorów danych.

13. Stworzenie zatwierdzonego prawem autorskim brytyjskiego zestawu danych szkoleniowych dotyczących zasobów medialnych, który będzie mógł być licencjonowany na skalę międzynarodową.

14. Dokładnie oceń wielkość luki w umiejętnościach.

15. Wspieraj instytucje szkolnictwa wyższego w zwiększaniu liczby absolwentów AI i kształceniu umiejętności istotnych dla branży.

16. Zwiększ różnorodność puli talentów.

17. Rozszerz ścieżki edukacyjne na sztuczną inteligencję.

18. Uruchomienie sztandarowego programu stypendialnego AI dla studentów studiów licencjackich i magisterskich na skalę Rhodesa, Marshalla czy Fulbrighta, aby studenci mogli studiować w Wielkiej Brytanii.

19. Zapewnij, iż program umiejętności przez całe życie jest gotowy na sztuczną inteligencję.

20. Utworzenie wewnętrznego potencjału w zakresie headhuntingu na równi z czołowymi firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją, aby sprowadzić do Wielkiej Brytanii niewielką liczbę elitarnych osób.

21. Zbadaj, w jaki sposób można wykorzystać istniejący system imigracyjny, aby przyciągnąć absolwentów uniwersytetów, w których pracują najlepsi na świecie talenty w zakresie sztucznej inteligencji.

22. Rozszerz ofertę Turing AI Fellowship.

23. W dalszym ciągu wspieraj i rozwijaj Instytut Bezpieczeństwa AI (AISI), aby utrzymywać i rozszerzać jego badania w zakresie ocen modeli, podstawowych badań nad bezpieczeństwem i odpornością społeczną.

24. Zreformować brytyjski system eksploracji tekstów i danych, tak aby był co najmniej tak samo konkurencyjny jak UE.

25. Zobowiązała się do finansowania organów regulacyjnych w celu zwiększenia ich możliwości w zakresie sztucznej inteligencji, a niektórymi z nich należy pilnie zająć się.

26. Dopilnuj, aby w swoich strategicznych wytycznych dla organów regulacyjnych wszystkie działy sponsorów uwzględniły umożliwienie bezpiecznych innowacji w zakresie sztucznej inteligencji.

27. Współpracuj z organami regulacyjnymi w celu przyspieszenia sztucznej inteligencji w priorytetowych sektorach i wdrażaj inicjatywy proinnowacyjne, takie jak piaskownice regulacyjne.

28. Nałożyć na wszystkie organy regulacyjne obowiązek corocznego publikowania informacji, w jaki sposób umożliwiły w swoim sektorze innowacje i rozwój napędzany sztuczną inteligencją.

29. Wspieraj ekosystem zapewnienia sztucznej inteligencji, aby zwiększyć zaufanie i przyjęcie.

30. Weź pod uwagę szerszy krajobraz instytucjonalny i pełny potencjał Instytutu Alana Turinga.

31. Wyznaczenie lidera sztucznej inteligencji dla każdej misji, aby pomóc określić, gdzie sztuczna inteligencja może być rozwiązaniem w kontekście misji, biorąc pod uwagę od początku potrzeby użytkownika.

32. Międzyrządowa zdolność do skanowania horyzontów technicznych i analizy rynku, która pozwala zrozumieć możliwości i przypadki użycia sztucznej inteligencji.

33. Dwustronne partnerstwa z dostawcami sztucznej inteligencji i start-upami w celu przewidywania przyszłego rozwoju sztucznej inteligencji i sygnalizowania zapotrzebowania sektora publicznego.

34. Konsekwentne stosowanie ram dotyczących pozyskiwania sztucznej inteligencji – niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie własnych rozwiązań, zakup czy podejmowanie wyzwań związanych z innowacjami.

35. Możliwość szybkiego prototypowania, którą można wykorzystać w razie potrzeby w kluczowych projektach.

36. Specjalne wsparcie w zatrudnianiu zewnętrznych talentów AI.

37. Środowisko eksperymentalne bogate w dane, obejmujące usprawnione podejście do dostępu do zbiorów danych, dostęp do modeli językowych i niezbędnej infrastruktury, np. obliczeniowej.

38. Szybszy, wieloetapowy, bramkowany i skalowalny proces udzielania zamówień w zakresie sztucznej inteligencji, który umożliwia łatwy i szybki dostęp do finansowania na małą skalę dla projektów pilotażowych i ogranicza jedynie biurokratyczną kontrolę w miarę zwiększania się wielkości inwestycji.

39. Skalowalna usługa dla odnoszących sukcesy pilotów ze wsparciem wyższego szczebla i centralnym źródłem finansowania.

40. Krajowe przetargi na sztuczną inteligencję ukierunkowane na misję, mające na celu wspieranie szybkiego przyjęcia w systemach zdecentralizowanych.

41. Opracowanie lub zakup skalowalnego stosu technologii sztucznej inteligencji, który obsługuje wykorzystanie specjalistycznych wąskich i dużych modeli językowych w dziesiątkach lub setkach milionów interakcji obywateli w Wielkiej Brytanii.

42. Obowiązek interoperacyjności infrastruktury, możliwości ponownego wykorzystania kodu i otwartego pozyskiwania źródeł.

43. Dokonuj inteligentnych zakupów w ekosystemie sztucznej inteligencji, zarówno jako największy klient, jak i podmiot kształtujący rynek.

44. Wykorzystaj cyfrową infrastrukturę rządową, aby stworzyć nowe możliwości dla innowatorów.

45. Publikuj wytyczne dotyczące najlepszych praktyk, wyniki, studia przypadków i rozwiązania typu open source za pośrednictwem jednego „centrum wiedzy o sztucznej inteligencji” dostępnego dla użytkowników technicznych i nietechnicznych.

46. ​​W ciągu najbliższych trzech miesięcy Rządowe Centrum Cyfrowe powinno określić serię szybkich zwycięstw, aby wesprzeć przyjęcie podejścia „skanuj, pilotaż, skalowanie” i umożliwić sektorowi publicznemu i prywatnemu wzajemne wzmacnianie się.

47. Wykorzystaj nową strategię przemysłową.

48. Wyznacz mistrzów sektora AI w kluczowych branżach, takich jak nauki przyrodnicze, usługi finansowe i branże kreatywne, aby współpracowali z przemysłem i rządem w celu opracowania planów przyjęcia AI.

49. Promuj wdrażanie sztucznej inteligencji w całym kraju.

50. Utworzyć nową jednostkę, UK Sovereign AI, posiadającą uprawnienia do współpracy z sektorem prywatnym w celu dostarczenia jasnego mandatu polegającego na maksymalizacji udziału Wielkiej Brytanii w granicznej sztucznej inteligencji.

Najlepsza noga do przodu. Jest to nieco dziwna zmiana: plan działania pojawił się po raz pierwszy wraz ze wstępem premiera, a po formalnym uruchomieniu został zastąpiony planem wydanym przez sekretarza stanu ds. technologii. Kto może powiedzieć, czy sztuczna inteligencja była zamieszana w to zgorszenie – być może to były nasze halucynacje podczas naszego pierwszego czytania.

Na koniec, jak na razie, Matt Clifford podsumowuje to najlepiej, stwierdzając, iż „nie wchodzi w grę dotychczasowe postępowanie”, podkreślając, iż „rząd będzie musiał być przygotowany na przyjęcie pewnego ryzyka w kontekście niepewności”.

Czy ten plan i pełna lista zaleceń wystarczą, aby zapewnić możliwości związane ze sztuczną inteligencją? Co działa dobrze? Co zginęło? Jak zawsze chętnie wysłucham Waszych reakcji na plan i przemyśleń na temat tego, co rząd powinien zrobić, aby wprowadzić regulacje w warunkach niepewności.



Source link

Idź do oryginalnego materiału