AI oraz ML w Polsce – ofert pracy przybywa szybciej niż kandydatów

itreseller.com.pl 13 godzin temu

W I kwartale 2025 roku liczba ofert pracy w IT wzrosła o 20%. Najszybciej rośnie zapotrzebowanie na specjalistów AI i uczenia maszynowego. Python, Java i JavaScript także niezmiennie królują w ogłoszeniach.

Początek 2025 roku zaowocował znaczącym ożywieniem na rynku pracy w branży IT. Według danych z portalu justjoin.it, pierwszy kwartał przyniósł wzrost liczby ofert o niemal 20% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Największą aktywność rekrutacyjną zaobserwowano w drugiej połowie kwartału. Firmy najintensywniej poszukują programistów specjalizujących się w Pythonie (7778 ogłoszeń), Javie (1296) oraz JavaScript (ponad 1000 ofert). Duże zapotrzebowanie widoczne jest również na analityków danych (608 ofert), inżynierów CAD (451), grafików (311), a także specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa i pentesterów (310).

Największy przyrost zanotowano w ofertach pracy dotyczących sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Liczba ogłoszeń dla inżynierów promptów, specjalistów AI oraz inżynierów ds. uczenia maszynowego sięgnęła 210, a w lutym i marcu była niemal dwa razy większa niż wcześniej. Nowe zawody, takie jak AI Prompt Engineer czy AI Architect, gwałtownie zyskują na popularności, a wynagrodzenia w tej branży należą do najwyższych na rynku.

„Sektor IT wchodzi w fazę dynamicznych zmian, a inwestycje przedsiębiorstw skupiają się głównie na sztucznej inteligencji, analizie danych i automatyzacji” – mówi Paweł Baraniewicz, Head of Engineering justjoin.it & rocketjobs.pl.

W przemyśle również widać rosnące znaczenie analityki i AI. Jak pokazuje badanie NTT DATA Business Solutions, aż 84% firm produkcyjnych w Polsce planuje inwestycje w analitykę big data, a 44% wskazuje rozwój AI jako priorytet. Z kolei Andrzej Wiglusz, Dyrektor HR i Administracji w Komputronik S.A. słusznie zauważa, iż polskie firmy najpierw chcą zadbać o jakość danych, bo bez tego nie wykorzystają w pełni potencjału sztucznej inteligencji.

Idź do oryginalnego materiału