AI w banku zrewolucjonizuje obsługę klienta

pracodawcagodnyzaufania.pl 13 godzin temu

Nowy projekt PKO Banku Polskiego służy opracowaniu inteligentnych metod przetwarzania oraz analizy danych.

Unikalne systemy, które rozpoznają i przewidują potrzeby klientów, wykorzystają zaawansowane neuronowe modele języka polskiego, dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej.

Dzięki AI komunikacja banku z klientami i pracownikami będzie przejrzysta i efektywna

Wdrożenie bardziej zaawansowanej generatywnej sztucznej inteligencji w voicebotach, chatbotach, infolinii, a także w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO, wzbogaci obecne rozwiązania banku. Odczują to klienci – dzięki bardziej intuicyjnej i efektywnej obsłudze – oraz pracownicy, którzy otrzymają dodatkowe narzędzia usprawniające ich pracę. Projekt udoskonali proces wdrażania prostego języka, dzięki czemu komunikacja banku z klientami i pracownikami będzie przejrzysta i efektywna.

– Innowacyjność rozwiązania ma znaczenie dla całego kraju i potencjał do transformacji rynku bankowego. Wytworzone rozwiązania pozwolą na rozbudowę botów w kanałach zdalnych: infolinii, aplikacji IKO i serwisie iPKO. Dzięki temu potrzeby i intencje klientów zostaną jeszcze lepiej zrozumiane przez sztuczną inteligencję, co pozwoli sprawniej znaleźć dopasowane do nich rozwiązania. Natomiast pracownicy banku uzyskają inteligentne narzędzia w postaci wyszukiwarek wykorzystujących wewnętrzne zasoby wiedzy w różnych obszarach. Skróci to czas obsługi klienta, co z reguły przekłada się również na jego zadowolenie i poprawę wskaźnika NPS. Pracownicy będą mogli skorzystać z inteligentnych asystentów realizujących zadania, takie jak: upraszczanie, streszczanie i analiza tekstów oraz wydobywanie kluczowych informacji – tłumaczy Marek Radzikowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej oraz Obszar Bankowości Detalicznej i Firm.

Tak budujemy gospodarkę opartą na wiedzy i unikalnych innowacjach

– Ten projekt, w którym kluczową rolę odgrywają badania naukowe, stanowi doskonały przykład współpracy polskiej nauki z sektorem finansowym. Właśnie tak budujemy gospodarkę opartą na wiedzy i unikalnych innowacjach. W Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym z dumą podejmujemy wyzwanie, by przez najbliższe trzy lata wspólnie z PKO Bankiem Polskim rozwijać polskie modele językowe przeznaczone dla branży bankowej oraz tworzyć na ich podstawie nowoczesne usługi. Wierzymy, iż rozwój i wdrażanie domenowych modeli językowych to krok w stronę praktycznych rozwiązań, które zmienią naszą codzienność – mówi dr hab. Jarosław Protasiewicz, dyr. OPI PIB.

Wytworzone produkty pozwolą na większe bezpieczeństwo i kontrolę przetwarzanych danych zgodnie z przepisami krajowymi oraz unijnymi, w tym AI Act. Projekt otrzymał 9,2 mln zł dofinansowania z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki.

Więcej informacji: https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=1290252202&view=lg&permmsgid=msg-f%3A1818686234096455231&ser=1
Idź do oryginalnego materiału