Akcja „Oszust na spalonym”

security-ops.pl 1 rok temu

W kanałach Kanału Sportowego i portalu Weszło prowadzona jest specjalna akcja informacyjna pod hasłem „Oszust na spalonym”. Akcja jest elementem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej cyberzagrożeń i cyberhigieny, prowadzonej przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji.

Współpraca pomiędzy NASK i Kanałem Sportowym

Wspólna akcja została uruchomiona w lipcu i ma trwać do końca roku. To działania, które przedstawiają najczęściej występujące zagrożenia w sieci i pokazujące w 3 prostych krokach jak się ich ustrzec i zabezpieczyć przed cyberoszustami.

W ramach akcji „Oszust na spalonym” realizowanej w ramach współpracy NASK i Kanału Sportowego, eksperci NASK będą brać udział w programach „KS Poranek”, w specjalnie przygotowanych 20 insertach „Dzień dobry, tu oszust!” oraz innych popularnych wśród widzów formatach jak „Hejtpark”, „Mazurek&Stanowski” oraz „Stanowisko”.

Fragmenty programów oraz inne treści edukacyjne pojawią się również w mediach społecznościowych Kanału Sportowego oraz Krzysztofa Stanowskiego. Dziennikarz weźmie udział również w nagraniu dwóch spotów, a jeden z nich będzie promowany w mediach społecznościowych. Na łamach portalu Weszło ukaże się 20 tekstów, pokazujących tematy dezinformacji i cyberbezpieczeństwa w sportowych kontekstach.

Czym jest akcja „Oszust na spalonym” ?

Kampania informacyjna uruchomiona przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach której realizowana jest akcja informacyjna „Oszust na spalonym”, to działania, które przedstawiają najczęściej występujące zagrożenia w sieci i pokazujące w 3 prostych krokach jak się ich ustrzec i zabezpieczyć przed cyberoszustami.

Podzielone są na 5 obszarów tematycznych: silne hasła internetowe, fałszywe sklepy online, niebezpieczne załączniki w mailach, fałszywe inwestycje w sieci oraz oszustwa na szybkie przelewy internetowe. Kampania jest prowadzona w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych (radio, telewizja, prasa), a także w internecie oraz m. in. na dworcach, peronach i w pociągach.

Kampania jest częściowo współfinasowana ze środków UE. Planowany budżet na wszystkie działania zakładane od lipca do końca 2023 roku to blisko 22 mln zł brutto.

Kampanie informacyjne

W ostatnim roku NASK wspólnie Ministerstwem Cyfryzacji zrealizowali wiele działań edukacyjnych i informacyjnych, których przekaz na temat cyberbezpieczeństwa dotarł do kilkudziesięciu milionów Polaków o różnym poziomie kompetencji cyfrowych, także tym najniższym.

Były to m.in.: kampania „Fałszywe SMS-y”, „ABC Cyberbezpieczeństwa”, „Stop dezinformacji/#WłączWeryfikację”, wspólną z Google na temat bezpiecznych haseł i dwuetapowej weryfikacji oraz z Google Jigsaw i Demagog – poświęconą dezinformacji.

Przeczytaj także: Szybki internet trafi na obszary białych plam >>

Jednym z założeń najnowszej kampanii było utrzymanie wysokich zasięgów i dotarciu do młodszego odbiorcy, który korzysta głównie z portali społecznościowych i mediów nietradycyjnych.

Dlatego poza działaniami w prasie, radiu, internecie, na dworcach i w pociągach, została nawiązana kooperacja z liderem wśród kanałów internetowych, osiągającym wielomilionowe zasięgi, jakim niewątpliwie jest Kanał Sportowy. Wyniki po pierwszym tygodniu współpracy – ponad pół miliona wyświetleń – potwierdzają, iż to dobry kierunek działań.

Źródło: NASK

Idź do oryginalnego materiału