Apple po raz trzeci z rzędu został uznany za najcenniejszą markę świata w prestiżowym rankingu Kantar BrandZ 2025.
Wartość marki z Cupertino wzrosła o 28% rok do roku i wynosi w tej chwili rekordowe 1,29 biliona dolarów, co czyni Apple pierwszą marką w historii, której wycena przekroczyła granicę biliona dolarów. Na podium zestawienia znalazły się również Google (944,1 mld USD) i Microsoft (884,8 mld USD), a pierwszą piątkę zamykają Amazon (866,1 mld USD) i NVIDIA (509,4 mld USD).
Na liście top100 od firm technologicznych wręcz się roi. By wymienić ledwie kilka: SAP (23 miejsce), Intel (64 miejsce), Huawei (39 miejsce), Xiaomi (96 miejsce). Jednak debiutem roku okazał się ChatGPT od OpenAI, który zajął 60. miejsce i tym samym uplasował się najwyżej spośród wszystkich nowości w zestawieniu. Wśród marek technologicznych uwagę zwraca także obecność Snapdragona od Qualcomm na 38. miejscu.
Według szacunków Kantar, łączna wartość stu najcenniejszych marek świata w 2025 roku wynosi 10,7 biliona dolarów. Ranking tworzony jest na podstawie autorskiej, trzystopniowej metodologii, która łączy dane finansowe z analizą percepcji konsumentów.