Podczas wydarzenia WebexOne 2025 firma Cisco przedstawiła swoją nową strategię współpracy, określaną jako „Connected Intelligence”, która zakłada ścisłą integrację zespołów ludzkich i agentów AI w jednym, bezpiecznym środowisku pracy. Firma zapowiedziała wprowadzenie szeregu wyspecjalizowanych agentów AI do Cisco AI Assistant oraz nowy system operacyjny RoomOS 26, aby automatyzować zadania, zwiększać produktywność i rozwijać nowe formy komunikacji.
Cisco planuje wprowadzić serię agentów AI, których celem jest eliminacja rutynowych zadań i usprawnienie współpracy. Wśród zapowiedzianych nowości znajduje się Task agent, który automatycznie wygeneruje listę zadań na podstawie transkrypcji spotkania, Notetaker agent, tworzący podsumowania w czasie rzeczywistym, oraz Polling agent, proaktywnie sugerujący ankiety dla zwiększenia zaangażowania. Dodatkowo, Meeting scheduler samodzielnie znajdzie optymalny termin kolejnego spotkania, a AI receptionist wesprze obsługę połączeń w ramach Webex Calling. Większość z tych funkcji ma być ogólnodostępna na przełomie 2025 i 2026 roku.

Koncepcja „Connected Intelligence” opiera się na otwartym ekosystemie, co przejawia się w integracji agentów AI z kluczowymi aplikacjami biznesowymi, takimi jak Microsoft 365 Copilot, Amazon Q index, Salesforce czy Jira. Dzięki temu użytkownicy będą mogli wykonywać zadania, np. tworzyć zgłoszenia serwisowe, bez opuszczania aplikacji Webex. Równocześnie Cisco wprowadza nowy system operacyjny RoomOS 26, który, wspierany technologią NVIDIA, przekształci sale konferencyjne w inteligentne przestrzenie. Nowe funkcje, takie jak Director agent autonomicznie tworzący filmowe ujęcia ze spotkania, czy Workspace Advisor agent generujący cyfrowe bliźniaki („digital twin”) sal w celu ich optymalizacji, mają na celu dalsze usprawnienie współpracy hybrydowej.

Wraz z nowymi możliwościami AI, Cisco kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i uproszczenie zarządzania infrastrukturą IT. Firma rozwija koncepcję AgenticOps, w której agenci AI wspierają zespoły IT, proaktywnie diagnozując i rozwiązując problemy z siecią czy jakością połączeń. Aby zapewnić bezpieczeństwo cyfrowej współpracy, Webex zostanie zintegrowany z mechanizmami wykrywania deepfake’ów i treści syntetycznych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, w celu zabezpieczenia urządzeń działających w trybie Microsoft Teams Rooms, Cisco wdraża platformę Microsoft Device Ecosystem Platform (MDEP), łącząc mechanizmy bezpieczeństwa Microsoft z możliwościami swojego sprzętu.