Liderzy IT i biznesu stoją w obliczu dużej luki w zrozumieniu priorytetów danych

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Badania wykazały, iż ponad trzy czwarte (77%) liderów biznesu twierdzi, iż korzystanie z danych potrzebnych im w pracy jest łatwe, jednak informatycy mają trudności z zarządzaniem danymi.

Ankieta Morning Consult przeprowadzona dla Capital One wśród 4000 liderów biznesu i praktyków technologicznych wykazała, iż ​​70% personelu IT twierdzi, iż spędza do czterech godzin dziennie na naprawianiu problemów z danymi, przeprowadzaniu kontroli jakości lub poprawianiu błędów.

Według Capital One te ciągłe problemy nie tylko spowalniają przepływ pracy, ale także wskazują na głębsze problemy z zarządzaniem danymi i zarządzaniem w celu zapewnienia wysokiej jakości danych.

Z badania wynika, iż ​​chociaż kultura danych jest głównym wskaźnikiem sukcesu sztucznej inteligencji (AI) wśród ankietowanych, tylko 35% respondentów stwierdziło, iż ma silna kultura danychpowołując się na niespójne wsparcie i edukację. W rzeczywistości ponad jedna piąta stwierdziła, iż ​​w ich organizacji brakuje silnej kultury danych lub wsparcie przywództwa, rozwój talentów i edukacja w zakresie danych są niespójne.

Większość (87%) liderów biznesu, którzy wzięli udział w ankiecie, uważa, iż ​​ich organizacja posiada wystarczająco nowoczesny ekosystem danych, aby budować i wdrażać sztuczną inteligencję. Fakt, iż tylko 13% ankietowanych pracowników technicznych było przekonanych, iż uda im się rozwiązać problemy z danymi w mniej niż godzinę, pokazuje rozdźwięk między celami biznesowymi a technicznymi wyzwaniami związanymi z wdrażaniem, które należy pokonać, aby osiągnąć te cele.

Firmy chcą wdrożyć zaawansowaną sztuczną inteligencję, taką jak multimodalna sztuczna inteligencja, która wymaga możliwości przetwarzania nieustrukturyzowanych danych w różnych formatach i na masową skalę. Jednak według Capital One kontrast między postrzeganą łatwością a czasem spędzonym na rozwiązywaniu problemów z danymi uwydatnia, jak wiele organizacji nie dostrzega skutków złego zarządzania danymi w coraz bardziej złożonym środowisku.

Badanie ujawniło również niespójność w sposobie, w jaki liderzy biznesowi oceniają bezpieczeństwo danych. Podczas gdy 76% uznało bezpieczeństwo danych za najważniejsze kwestie w inicjatywach związanych ze sztuczną inteligencją, następnie jakość danych (73%) i zarządzanie danymi (65%), ponad połowa (53%) stwierdziła, iż ​​ich organizacja priorytetowo traktuje zarządzanie danymi w celu ograniczenia ryzyka. W rzeczywistości 38% przyznaje, iż zarządzaniu danymi przypisuje się jedynie umiarkowane znaczenie. Wysiłki mające na celu zajęcie się zagrożeniami bezpieczeństwa są zróżnicowane – 58% liderów biznesowych korzysta z szyfrowania danych, ale tylko 20% z tokenizacji.

Zapytani o postępy swojej organizacji w zakresie integracji z chmurą, 41% liderów i 33% praktyków z zaawansowanymi wdrożeniami odpowiedziało, iż skalują technologię automatyzacji w całym przedsiębiorstwie. Jednak w tych organizacjach, na wczesnym etapie wdrażania, 15% liderów i 18% praktyków prowadzi pilotaże w niektórych obszarach przedsiębiorstwa.

Integracja z chmurą jest uważana za istotny krok w ulepszaniu zarządzanie danymi wymaganymi przez sztuczną inteligencję. Terren Peterson, wiceprezes ds. inżynierii w Capital One, powiedział: „Zajmujemy się sztuczną inteligencją i uczeniem się maszyn [machine learning] jest wystarczająco trudne samo w sobie.”

Organizacje muszą zacząć od dobrych podstaw danych, stwierdził, i aby to osiągnąć, powinny dążyć do zbudowania platformy danych opartej na standardowych danych przy użyciu jednego potoku danych.

Według Petersona organizacje, które w pełni przyjęły technologie chmurowe, są w lepszej sytuacji pod względem zarządzania danymi wymaganymi do wspierania sztucznej inteligencji w porównaniu z tymi, które opierają się na lokalnej infrastrukturze IT. „Organizacje działające w chmurze dzielą zaledwie dwa lub trzy kliknięcia od zbudowania swoich rozwiązań platforma danych– dodał.



Source link

Idź do oryginalnego materiału