Meta postanowiła wprowadzić kilka zmian do swojego najpopularniejszego komunikatora. Użytkownicy od kilku dni donoszą o zauważalnym odświeżeniu identyfikacji wizualnej aplikacji Messenger. Stosowna aktualizacja zaczyna być powoli implementowana u wszystkich, czego skutkiem jest całkowita likwidacja dobrze znanej kolorowej ikony. Ta przez dłuższy czas była obiektem licznych kontrowersji, ale raczej każdy zdążył się do nowego wyglądu przyzwyczaić.
Messenger zaczął wyglądać całkowicie inaczej
Messenger nie otrzymuje przesadnie dużo ciekawych aktualizacji. Ostatnia miała miejsce pod koniec listopada ubiegłego roku. Wtedy też postanowiono wnieść trochę powiewu świeżości do rozmów wideo. Mowa chociażby o implementacji teł generowanych przez sztuczną inteligencję czy ogólnym ulepszeniu jakości dźwięku/obrazu podczas przeprowadzanych konwersacji. Można także wysłać wiadomość audio/wideo, gdy znajomy nie odbierze połączenia.
- Sprawdź także: Messenger z ogromną aktualizacją. Odmieniono rozmowy wideo
Tym razem mamy do czynienia z nieco mniejszą aktualizacją, ale jej skutki bez wątpienia dostrzeże każda osoba używająca komunikatora. Mowa oczywiście o całkowitym przeprojektowaniu logo, które obowiązywało od połowy 2021 roku. Wtedy też Meta postanowiła nałożyć kolorowy gradient, dzięki czemu aplikacja zaczęła się bardziej odróżniać od platformy Facebook. Odejście od niebieskiego koloru spotkało się z krytyką wielu użytkowników.

Tak naprawdę nic nie wskazywało na to, by Meta miała posłuchać społeczności i raz jeszcze powrócić do klasycznego wyglądu. Po pewnym czasie wszyscy się do nowej identyfikacji wizualnej przyzwyczaili i raczej przestali zwracać na to uwagę. Wtedy też koncern postanowił wszystkich zaskoczyć i znienacka odmienić logo komunikatora. Od kilku dni użytkownicy donoszą o obecności odświeżonej ikony – aktualizacja powoli jest udostępniana wszystkim internautom.

Powrót do korzeni czy coś zupełnie nowego?
Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia z tym samym logo, które obowiązywało przed zmianami. jeżeli jednak przyjrzycie się bliżej, to zauważycie rezygnację z jakiegokolwiek gradientu. Jedna barwa obowiązuje na całej przestrzeni ikony (oczywiście oprócz białej błyskawicy). Meta postanowiła użyć dokładnie tego samego odcienia niebieskiego, co w przypadku Facebooka. Jasno dano więc do zrozumienia, iż te dwie platformy nie mogą bez siebie istnieć.

Jak możecie zobaczyć powyżej, odmieniono także nieco listę czatów. Na samej górze interfejsu widzimy napis Messenger, do projektu którego użyto identycznego odcienia niebieskiego. prawdopodobnie koncern będzie stopniowo dopasowywał poszczególne elementy, by pasowały do reszty wzornictwa. Trudno jednak stwierdzić dlaczego takie zmiany wykonywane są bez większych zapowiedzi. Sporo osób doszukuje się w tym drugiego dna.
Messenger (Android) – pobierz komunikator z naszej bazy danych
Część osób uważa aktualizację za symboliczną. Ostatnio mieliśmy przecież do czynienia z kontrowersyjnym porzuceniem zespołu odpowiedzialnego za moderację treści. Zmieniono również regulaminy platform – teraz można robić na nich znacznie więcej. Mark Zuckerberg mówił wtedy o „powrocie do korzeni”, więc być może przywrócenie niebieskiego koloru do logo Messengera ma z tym jakiś związek?
Źródło: Meta, materiał własny / Zdjęcie otwierające: Meta, freepik.com (@user15463061)