
Netflix ogłosił dziś nadchodzące wprowadzenie nowego interfejsu telewizyjnego, który będzie dostępny w aplikacji Netflix na Apple TV. Netflix testował przeprojektowaną wersję swojej aplikacji telewizyjnej od zeszłego roku, a nowy wygląd stanowi znaczące odejście od obecnego designu.
Nowa strona główna ma nowoczesny, uproszczony design, który stawia treści na pierwszym planie. Programy są zorganizowane w różne kategorie, podobnie jak obecnie, ale każda sekcja będzie zawierać dużą główną kartę z informacjami takimi jak data premiery oraz opis programu lub filmu. Przeglądanie każdego programu wyświetli te same informacje dla innych treści w sekcji, bez konieczności klikania w program, aby uzyskać więcej szczegółów.
Zamiast obecnego paska bocznego, nowy interfejs będzie miał górny pasek nawigacyjny z dedykowanymi sekcjami dla strony głównej, programów, filmów, gier oraz listy zapisanych treści, a także interfejs wyszukiwania. Górny pasek jest znacznie łatwiejszy do zobaczenia i nawigacji, co sprawia, iż różne opcje są bardziej dostępne.
Nowy design opiera się na rekomendacjach, które zostały ulepszone. Użytkownicy zobaczą bardziej trafne, spersonalizowane sugestie treści na podstawie swojej historii oglądania. Netflix twierdzi, iż rekomendacje będą bardziej responsywne na „nastroje i zainteresowania użytkowników w danym momencie”.
Netflix planuje wprowadzenie nowego interfejsu telewizyjnego w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
Na urządzeniach z systemem iOS Netflix eksperymentuje z funkcją wyszukiwania opartą na generatywnej sztucznej inteligencji, która pozwoli użytkownikom Netflixa wyszukiwać programy i filmy dzięki języka konwersacyjnego, na przykład „Chcę obejrzeć coś zabawnego i optymistycznego”. Funkcja ta będzie dostępna jako mała, opcjonalna wersja beta.
Netflix testuje również pionowy kanał w stylu TikToka, wypełniony klipami z programów i filmów Netflixa, co ma „ułatwić i uprzyjemnić odkrywanie nowych treści”. Nowe mobilne doświadczenia będą dostępne w nadchodzących tygodniach.