NVIDIA dostarcza w tym roku ponad miliard rdzeni RISC-V w swoich akceleratorach, do 40 rdzeni na chip

cyberfeed.pl 4 tygodni temu


Podczas szczytu RISC-V 2024 w Santa Clara w Kalifornii firma NVIDIA była jednym z obecnych członków. RISC-V, będąca architekturą zestawu instrukcji o otwartym kodzie źródłowym, jest interesującym wyborem dla wielu firm chcących opracowywać niestandardowe rozwiązania. NVIDIA projektuje akceleratory do przetwarzania sztucznej inteligencji i grafiki, z których wszystkie są wyposażone w choćby dziesiątki tysięcy rdzeni. Aby zarządzać tymi rdzeniami, NVIDIA opracowała niestandardowy procesor RISC-V o nazwie „NV-RISCV”, który zastępuje jego poprzednika „Falcon”. W przeciwieństwie do Falcona, NV-RISCV opiera się na otwartym kodzie źródłowym ISA i można go znacznie głębiej dostosować, oferując takie funkcje, jak bardziej spersonalizowane pamięci podręczne i specjalne instrukcje. Początkowo firma zgłaszała lepszą wydajność w porównaniu z procesorem graficznym Falcon GPU System Processor (GSP), a NV-RISCV działa w tej chwili w milionach chipów NVIDIA.

Z postu Nicka Browna na X dowiadujemy się, iż NVIDIA dostarczy około miliarda rdzeni RISC-V w roku 2024. Każdy chip NVIDIA zawiera od 10 do 40 rdzeni RISC-V, w zależności od rozmiaru i złożoności chipa. Niektóre bardziej złożone projekty, takie jak GB200, wymagają ogromnej koordynacji danych, co oznacza, iż ​​potrzeba więcej rdzeni do obsługi tych żądań i ich dystrybucji. Obejmuje to interfejsy chip-chip, przełączanie kontekstu, kontroler pamięci, obsługę kamery, kodeki wideo, wyjście wyświetlacza, zarządzanie zasobami, zarządzanie energią i wiele innych. NVIDIA opracowała łącznie ponad 20 niestandardowych rozszerzeń dla rdzeni RISC-V, z których wszystkie służą konkretnym przypadkom użycia.



Source link

Idź do oryginalnego materiału