Od dłuższego czasu systematycznie pojawiają się plotki o nowych planach dla użytkowników Spotify. Z ostatnich doniesień wynika, iż jeszcze w tym roku firma wprowadzi Music Pro, a klienci zyskają m.in. możliwość tworzenia własnych remiksów i wcześniejszy dostęp do biletów na koncerty.
Co nowego od Spotify?
Zdaniem Bloomberg Spotify planuje wdrożenie planu Music Pro, który zapewni lepszą jakość dźwięku, narzędzie do remiksowania i nowe sposoby zakupu biletów na koncerty. Anonimowi informatorzy podkreślili, iż plany są poufne, a firma wciąż ustala szczegóły dotyczące wprowadzenia przyszłych rozwiązań.
Narzędzie do remiksowania ma wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji i pozwolić miksować utwory różnych artystów.
Poza tym Spotify pracuje nad wdrożeniem sprzedaży biletów na koncerty. Subskrybenci mają zyskać dostęp do przedsprzedaży albo lepszych miejsc. Informatorzy Bloomberg podają, iż firma aktualnie prowadzi rozmowy z różnymi podmiotami – sprzedawcami biletów, wytwórniami muzycznymi czy promotorami.
Nowy plan ma być wprowadzany etapami, a proces zacznie się jeszcze w tym roku. Z czasem firma chce dołączać kolejne funkcje i narzędzia.
Rzecznik Spotify wskazał, iż firma nie może potwierdzić spekulacji dotyczących nowych funkcji oraz szczegółów planu.
Na początku miesiąca oficjalnie poinformowano jednak o podpisaniu wieloletniej umowy z Warner Music Group. Jak zapowiada firma, kooperacja ma pomóc dostarczyć nowe doświadczenia, głębszy katalog muzyki i wideo, nowe płatne poziomy subskrypcji czy zróżnicowane pakiety treści.
Ile może kosztować Music Pro?
Jak podają źródła, cena pakietu może wiązać się z dodatkowymi kosztami na poziomie ok. 5,99 USD miesięcznie oprócz obowiązujących już opłat za subskrypcję.
Informatorzy podkreślają jednak, iż podana cena nie pozostało ostateczna i może ulec zmianie. Dodatkowo ceny za nową usługę będą się różnić w zależności od regionu. Bloomberg poinformował, iż na mniej rozwiniętych rynkach będą niższe.
Obecnie w Polsce za plan indywidualny pobierana jest opłata w wysokości 23,99 zł, za duo -30,99 zł, natomiast za family – 37,99 zł miesięcznie.

W styczniu 2024 r. wprowadzono podwyżki cen w Polsce, które sięgnęły choćby 30 proc. Już w czerwcu poinformowano o kolejnym wzroście cen w USA. Na razie jednak polscy użytkownicy mogą spać spokojnie – nie zapowiedziano kolejnych zmian cen pakietów.
Nowy system monetyzacji dla twórców
Na początku stycznia br. firma uruchomiła Spotify Partner Program, czyli nowy system monetyzacji dla twórców. Niestety, na razie model nie obejmuje Polski, a wyłącznie USA, Wielką Brytanię, Kanadę i Australię.
Dzięki programowi twórcy zyskali dostęp do wielu źródeł dochodu. Wśród nich znalazła się np. możliwość monetyzacji za pośrednictwem reklam w darmowej wersji Spotify i na wszystkich innych platformach do słuchania podcastów.
Poza tym Spotify wciąż inwestuje w doświadczenia związane z wideo. Głównym celem jest dostarczenie użytkownikom płynnego oglądania, a twórcom możliwości wykorzystania formatu do odkrywania i rozwoju.
Spotify ma w tej chwili ponad 640 milionów użytkowników i ponad 250 milionów subskrybentów.
Spotify jest również dostępna w formie aplikacji, dla następujących systemów:
Źródło: Bloomberg / Zdjęcie otwierające: pixabay.com