W internecie pojawi się więcej reklam. Będą znacznie inteligentniejsze

geekpedia.pl 2 tygodni temu

Można się było spodziewać, iż firmy nie zostaną obojętne na wielki potencjał, jaki może mieć w reklamowaniu ich produktów i usług sztuczna inteligencja.

Coraz więcej osób używa AI w codziennym życiu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Bain & Company wskazują, iż 80% wszystkich użytkowników internetu polega na odpowiedziach pisanych przez sztuczną inteligencję w ponad 40% przypadków. Zależność ta znacznie zmniejsza organiczny ruch internetowy, potencjalnie choćby o 25%, ponieważ około 60% wyszukiwań kończy się w tej chwili bez klikania przez użytkowników na tradycyjną stronę internetową. A to stanowi spory problem dla reklamodawców.

AI może zacząć natarczywie wciskać nam różnorakie produkty

Problem jest znacznie poważniejszy, niż zwykłe tworzenie reklam dzięki AI

Tym samym szereg obecnych na rynku od dłuższego czasu firm, jak i start-upów, aktywnie rozwija nowe narzędzia aby zapewnić markom obecność w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję. Oczywiście nie ograniczają się one tylko do jednego modelu, ale chcą opanować niemal każdy. Niezależnie czy mowa o amerykańskim ChatGPT, należącym do Elona Muska Grogu czy chińskim DeepSeek.

Dobrym przykładem takich działań jest firma Brandtech. Opracowane przez nich narzędzia sprawdzają jak często nazwa ich klienta pojawia się w udzielanych przez AI odpowiedziach. Następnie wchodzą z chatbotem w dyskusję podając mnóstwo podpowiedzi tekstowych i analizując wynikające z nich zmiany. Dzięki otrzymanym informacjom można sprawnie doradzić markom, jakie działania muszą one podjąć aby przeciągnąć sztuczną inteligencję na swoją stronę. I chociaż na tę chwilę możemy tych działań nie odczuwać, to w przyszłości mogą one poważnie namieszać w otrzymywanych odpowiedziach.

Idź do oryginalnego materiału