YouTube jest współpraca z Agencją Artystów Kreatywnych (CAA) aby pomóc twórcom identyfikować treści na platformie na podstawie ich podobizny wygenerowanej przez sztuczną inteligencję i przesyłać prośby o usunięcie. Na początku przyszłego roku firma przetestuje mechanizmy z udziałem celebrytów i sportowców, zanim udostępni je „najlepszym twórcom YouTube, kreatywnym profesjonalistom i innym wiodącym partnerom reprezentującym talenty”.
We wrześniu YouTube ogłosił plany w poszukiwaniu narzędzi, które pomogłyby zarządzać generowanymi przez sztuczną inteligencję wizerunkami twórców i ich głosami. Teraz firma twierdzi, iż może dać celebrytom (a niedługo także twórcom) możliwość zarządzania kopiami AI ich podobizny, takimi jak twarz, „na dużą skalę”.
W ubiegłym roku, CAA wprowadziło CAAVaultktóra skanuje i przechowuje cyfrowe podobizny swoich klientów, w tym ich twarze, ciała i głosy.