Google pochwaliło się, iż w ubiegłym roku z pomocą sztucznej inteligencji zawiesiło ponad 39,2 mln fałszywych kont reklamowych i zablokowało lub usunęło ponad 5,1 miliarda reklam uznanych za nieuczciwe. Na platformie Google zabrania się reklamowania, m.in. podróbek produktów i usług niebezpiecznych. Gigant zwraca również uwagę na dyskryminację czy nieuczciwe postępowanie.
Google wykorzystuje AI do sprawdzania reklam
Google od lat wykorzystuje sztuczną inteligencję do usprawniania i kontroli nad zasobami w platformie reklamowej. W ubiegłym roku gigant wprowadził serię udoskonaleń, która pozwoliła na jeszcze lepsze wyłapywanie wszelkich niezgodności. Okazuje się, iż nowe modele potrzebują już zaledwie części informacji w porównaniu z poprzednikami. Wszystko ma służyć szybkiemu i efektywnemu wykrywaniu zagrożeń i nadużyć, ale również wzorców zachowań charakterystycznych dla firm działających nielegalnie.
Opublikowany został właśnie najnowszy Raport o bezpieczeństwie reklam, z którego możemy dowiedzieć się, iż wyłącznie w 2024 r. zablokowano ponad 39,2 mln fałszywych kont reklamowych. Dodatkowo większość z nich została wyłapana jeszcze przed uruchomieniem reklamy.
Jeżeli chodzi o same reklamy, to zablokowano ich łącznie ponad 5,1 mld, a ponad 9,1 mld ograniczono. W drugim przypadku chodzi o materiały, które mogą być prawnie lub kulturowo wrażliwe w niektórych obszarach. Google ogranicza więc ich zasięg tam, gdzie mogą zostać uznane za nieodpowiednie.
Równocześnie Google przypomina, iż oferuje proces odwoławczy, który obejmuje ludzkie recenzje, aby upewnić się, iż podjęte zostały odpowiednie działania.

Romans z gwiazdą? Google ma na to radę
Firma informuje, iż zauważyła wzrost podszywania się pod osoby publiczne w sieci, szczególnie wraz z upowszechnieniem narzędzi AI, które pozwalają na wygenerowanie obrazów ułatwiających oszustwo.
Okazuje się, iż zaktualizowano politykę dotyczącą fałszywych oświadczeń. Google przygotowało zespół składający się z ponad 100 ekspertów, którzy analizują oszustwa i pomagają stworzyć mechanizm obronny. Jak się okazuje ponad 700 tys. kont reklamodawców promowało oszustwa tego typu.
Jakie reklamy blokuje Google?
Chodzi o formaty naruszające zasady wprowadzone przez Google, a są to kwestie związane z nadużywaniem sieci reklamowej, personalizacją materiałów, wymaganiami prawnymi czy wprowadzeniem użytkowników w błąd.
Zgodnie z zasadami Google niedozwolone treści obejmują: podróbki produktów, produkty i usługi niebezpieczne (np. narkotyki rekreacyjne, materiały wybuchowe i fajerwerki),
umożliwianie nieuczciwego postępowania (np. usługi umożliwiające oszustwa akademickie) i nieodpowiednie treści (np. handel zwierzętami lub roślinami zagrożonych gatunków, dyskryminacja, drastyczne zdjęcia wypadków lub miejsc zbrodni).
Warto również pamiętać o kwestiach związanych z np. opieką zdrowotną i lekami. To o czym niektórzy reklamodawcy często zapominają to fakt, iż niektórych treści związanych ze zdrowiem nie można reklamować w ogóle, a inne podlegają ograniczeniom.
Dokumenty Google są rozbudowane i tylko szczegółowe zapoznanie się z nimi, pozwoli Ci uniknąć niespodziewanego blokowania w przyszłości.
Źródło: neowin / Zdjęcie otwierające: unsplash.com