Zastanów się, zanim opublikujesz zdjęcie swojego dziecka w internecie. Kampania wykorzystująca deep fake, która daje do myślenia

nowymarketing.pl 1 rok temu
Mocna kampania Deutsche Telekom, niemieckiego właściciela działającej w Polsce sieci T-Mobile, porusza problem ochrony prywatności dzieci w internecie. Twórcy wykorzystali technologię deep fake – efekt z jednej strony przeraża, a drugiej budzi emocje i skłania do refleksji. Kanały parentingowe i sharenting to hasła, które już wielokrotnie pojawiały się na łamach naszego portalu. Nic w tym dziwnego – zjawisko rozwija się, bo coraz więcej influencerów widzi szansę na dobry zarobek, udostępniając materiały z życia swojej rodziny. Szczególnie, iż Instagram daje niemal nieograniczone możliwości w tworzeniu rzeczywistości – pisała o tym chociażby Karolina Bąk ze Stor_9 w swoim tekście –– „Sharenting – dzieciństwo w internecie".
O tym, iż angażowanie dzieci do tworzenia internetowego contentu jest realnym problemem, świadczy chociażby niedawny wyrok w sprawie rodziców-infduencerów ze Słowenii - inspekcja pracy nałożyła na nich karę w wysokości 1500 euro, bo...
Idź do oryginalnego materiału