W czasach home office liczy się przede wszystkim wydajność. Jesteś oceniany na podstawie faktycznych wyników pracy, a nie czasu spędzonego w biurze. Dobra organizacja i w efekcie zwiększenie produktywności nie tylko spowodują, iż osiągniesz lepsze rezultaty, ale również unikniesz ryzyka rozwlekania dnia pracy i będziesz mógł w pełni cieszyć się z wolności jaką daje praca z domu. Dużym ułatwieniem w układaniu kalendarza zajęć i zarządzania zadaniami są różnego rodzaju aplikacje. Przedstawiamy listę kilku z nich, szczególnie wartych zainteresowania.
Slack
Android i iOS
Jeden z problemów związanych z pracą biurową to ogromna ilość wiadomości w skrzynce odbiorczej. Slack pomaga monitorować i organizować pracę w zespole, poprzez tworzenie odrębnych kanałów komunikacji posegregowanych według tematów do dyskusji, do których zostaną przypisani konkretni współpracownicy. Można również wysyłać pliki, prowadzić prywatne rozmowy i zsynchronizować dane z innych aplikacji jak Dysk Google lub Kalendarz Google. Aplikacja oferuje bardzo wygodną historię wyszukiwań i łatwo edytowalną listę rzeczy do zrobienia. Slack jest dostępny na dowolnym urządzeniu, dlatego też ułatwia monitorowanie danego projektu również w podróży.
LastPass
Android i iOS
Większość zagrożeń bezpieczeństwa online wynika ze słabych lub skradzionych haseł. Tworzenie bezpiecznych haseł to podstawa. Ciężko jest jednak wymyślić, a co dopiero zapamiętać wszystkie skomplikowane hasła, które powinny być przecież różne dla każdej witryny. Generator haseł tworzy automatycznie hasła niemożliwe do złamania z wieloma rodzajami znaków dla każdej strony internetowej lub aplikacji.
Na przykład LastPass może być używany jako menedżer haseł na dowolnym komputerze, telefonie lub tablecie. Hasła które utworzysz i zapiszesz na jednym urządzeniu, będą natychmiast dostępne na innych. Rozszerzenie przeglądarki i aplikacja mobilna umożliwiają szybkie generowanie silnych haseł, zarządzanie zapisanymi danymi logowania oraz automatycznie uzupełnienie danych na wcześniej upoważnionych witrynach.
Trello
Android i iOS
Efektywny i dostępny bezpłatnie kalendarz do pracy zespołowej lub osobistych projektów. Przypomina nieco bardziej zaawansowaną formę programu Excel, dzięki którego można organizować zadania z danego tygodnia lub miesiąca w formie tablic i wirtualnych notatek. Priorytetów i terminy dla wszystkich projektu można następnie konsultować z zespołem, a aplikacja wyśle stosowne powiadomienia na adresy e-mail zaangażowanych w projekt użytkowników za każdym razem, gdy zostaną wprowadzone zmiany. Aplikacja pozwala również na przesyłanie zdjęć i filmów.
Alegra
Android i iOS
Aplikacja księgowa przeznaczona dla mikro i małych firm, pozwalająca na administrację finansów i fakturowanie bez wychodzenia z domu. Alegra pomaga przeprowadzać rozliczenia, kontrolować wydatki, inwentaryzację i tworzy inteligentne raporty o stanie firmy. Faktury są tworzone w ciągu kilku sekund zgodnie ze wszystkimi lokalnymi przepisami, choć niestety na chwilę obecną na liście nie ma Polski. Twórcy oferują darmowe wsparcie księgowe w godzinach pracy infolinii.
Tasks
Android
Prosta i darmowa aplikacja służąca do zarządzania pracą, która pomaga utrzymać porządek dnia. Tasks pozwala tworzyć odpowiednio posegregowane, rozbudowane listy zadań do zrobienia i rzeczy do zapamiętania, a następnie kolorować je oraz zarządzać nimi przy pomocy intuicyjnych gestów takich jak: przeciągnij i upuść, aby zmienić priorytet lub przesuń w bok, aby usunąć. Wygodne przypomnienia pomagają zachować terminy, a dzięki interakcyjnym powiadomieniom nie ma choćby potrzeby otwierania aplikacji. Konkretne zadanie można jednym kliknięciem oznaczyć jako zakończone lub przesuń do zrobienia na później.
Home office oznacza konieczność wypracowania zupełnie nowego stylu pracy. Odpowiednia organizacja pozwoli zachować kontrolę nad zadaniami do wykonania, co w efekcie przełoży się na poczucie niezależności i satysfakcji. Każdy profil zawodowy jest inny, dlatego też najważniejsze jest odnalezienie własnych sposobów na organizację czasu pracy. Aplikacje mobilne różnią się zarówno pod względem wizualnym jak i funkcji, jednak instalacja kilku z nich pozwoli również zrozumieć specyfikę zarządzania czasem, co stanowi najważniejszy i często całkowicie nowy dla wielu osób aspekt pracy z domu.
Wpis został przygotowany przez Mariannę Płatek, która na co dzień piszę dla TechWarn.com