LinkedIn idzie w ślady… TikToka?

itreseller.com.pl 1 miesiąc temu

LinkedIn to platforma społecznościowa, która stawia przede wszystkim na profesjonalizm. Któż by się spodziewał, iż może pójść w kierunku portali o zupełnie innym charakterze?

LinkedIn potwierdził portalowi TechCrunch, iż testuje nową formę krótkich filmów w swojej aplikacji mobilnej. Kanał został po raz pierwszy zauważony przez Austina Nulla, dyrektora strategicznego w agencji influencerów o nazwie McKinney. Null opublikował na LinkedIn krótkie demo prezentujące nowy kanał, który znajduje się na pasku nawigacyjnym aplikacji w nowej zakładce “Wideo”.

Po dotknięciu nowego przycisku Wideo, użytkownik przechodzi do pionowego kanału z krótkimi filmami, które można przesuwać, polubić, zostawić komentarz lub udostępnić go innym. Firma nie udostępniła szczegółów na temat tego, w jaki sposób kanał określa, które filmy mają być wyświetlane użytkownikom.

LinkedIn, należący do Microsoftu, twierdzi, iż filmy stają się jednym z pożądanych przez użytkowników formatów uczenia się od profesjonalistów i ekspertów, dlatego też testuje nowy sposób, w jaki użytkownicy mogą odkrywać odpowiednie materiały. Funkcja ta jest w fazie wczesnych testów, więc większość osób nie będzie miała jeszcze do niej dostępu.

Uruchomienie nowej funkcji wygląda zatem na naturalne następstwo popularności krótkich form wideo m.in. właśnie na TikToku, w których twórcy poruszają tematy związane z rozwojem kariery, poszukiwaniem pracy czy rozwojem zawodowym. Z drugiej strony część użytkowników może poczuć, iż platforma traci część swojego profesjonalnego formatu, stawiając na tego rodzaju przekaz.

Idź do oryginalnego materiału