Tesla wciąga Apple w zbliżającą się śmiertelną próbę zderzeniową Autopilota

cyberfeed.pl 4 tygodni temu


Tesla jest w przyszłym tygodniu udam się do sądu w związku z rolą, jaką odegrał jego system Autopilot w śmiertelnym wypadku w 2018 r., i chce, aby Apple zeznawał w jego obronie.

Tesla chce udowodnić, iż inżynier Apple, Wei „Walter” Huang, grał w grę wideo na swoim telefonie, gdy jego model X z funkcją autopilota uderzył w barierę ochronną wzdłuż amerykańskiej autostrady 101 w Mountain View w Kalifornii w 2018 r. A teraz: To znaczy rodzina Huanga pozywa Teslę za bezprawną śmierćtwierdzi, iż Tesla potajemnie współpracuje z Apple, aby pomóc w jego obronie.

We wniosku przedprocesowym złożonym w tym tygodniu prawnicy reprezentujący rodzinę Huanga oskarżyli Apple o „zaangażowanie się w „obejście” tajnego odkrycia, aby pomóc Tesli w jej obronie w toczącej się sprawie”.

Rodzina Huanga oskarżyła Apple o „zaangażowanie się w tajne odkrycie, które ma pomóc w wsparciu Tesli”

W swoim wstępnym dochodzeniuKrajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu stwierdziła, iż ​​w momencie katastrofy gra wideo – „gra strategiczna o budowaniu świata z możliwością gry wieloosobowej” – była główną aplikacją na telefonie Huanga. Jednak śledczy nie byli w stanie ustalić, czy aktywnie się bawił, gdy jego Model X uderzył w betonową przegrodę.

„Dane z dziennika nie są wystarczająco szczegółowe, aby ustalić, czy kierowca Tesli trzymał telefon w momencie wypadku” – stwierdziła NTSB w swoim raporcie.

Jednak historyczne zapisy rozmów telefonicznych z telefonu Huanga wykazały „wzorzec aktywnej gry” w godzinach porannych dojazdów do pracy w dniach poprzedzających awarię, a transmisję danych „zgodną z aktywnością w grach online” w minutach poprzedzających awarię. Rodzina Huanga twierdzi, iż pozwalał na bierne uruchamianie gier na swoim telefonie w celu gromadzenia danych.

Prawnicy rodziny Huang mówią teraz, iż Tesla z pomocą Apple „próbuje temu zaprzeczyć od 11:00”, składając oświadczenie inżyniera Apple, Jamesa Hardinga, w którym stwierdza się, iż firma ustaliła, iż ​​Huang aktywnie odgrywał rolę grę w momencie awarii. Harding pracuje w Apple od 18 lat jako menedżer „narzędzi i usług debugowania systemu” według jego LinkedIn.

Historyczne dzienniki połączeń komórkowych z telefonu Huanga wykazały „wzorzec aktywnej gry”

Składając zeznania Hardinga w formie oświadczenia, a nie zeznań, Tesla i Apple próbują „obejść proces odkrycia” – twierdzą prawnicy reprezentujący rodzinę Huanga. Zarzucają także firmom złożenie oświadczenia Hardinga pięć miesięcy po zakończeniu odkrycia, pozbawiając je możliwości zadawania pytań menedżerowi Apple przed procesem. Tesla planuje wezwać Hardinga w charakterze świadka.

Prawnicy rodziny Huang wezwali Apple do sądu, prosząc o więcej informacji na temat oświadczenia Hardinga. W zeszłym miesiącu Apple złożył wniosek o uchylenie wezwania, argumentując, iż prawnicy Huang domagają się „znacznej ilości uprzywilejowanych materiałów Apple”.

„Apple nie jest stroną w tej sprawie, nigdy się nie stawił i nie otrzymał żadnego zawiadomienia o wydaniu postanowienia w sprawie sporu” – argumentują prawnicy firmy we wniosku o uchylenie wezwania. „Chociaż Apple jest gotowe współpracować w dobrej wierze ze stronami i wypełniać swoje obowiązki w charakterze świadka bezstronnego, nie jest jasne, jakie są jego obecne obowiązki i zwraca się o wytyczne do Trybunału”. (Rzecznik Apple nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz).

„Apple nie jest stroną w tej sprawie”

Proces jest głównym sprawdzianem ciągłych wysiłków prawnych Tesli mających na celu przypisanie wypadków z udziałem autopilota na skutek nieuwagi kierowcy. Strategia Tesli okazała się skuteczna w poprzednich procesach, w których uniknęła odpowiedzialności w co najmniej dwóch procesach o śmierć bezprawną.

Sprawa Huanga staje się kluczowym sprawdzianem dla tej obrony. Tesla upiera się, iż autopilot jest bezpieczny i zawodzi tylko wtedy, gdy kierowcy są rozproszeni. Zespół prawny rodziny Huang planuje jednak przytaczać przypadki, w których Kierownictwo i inżynierowie Tesli przyznało się do sprawdzania poczty elektronicznej podczas korzystania z Autopilota. Już wcześniej Tesla argumentował, iż część tych wypowiedzi, w tym samego Elona Muska, nie powinna być dopuszczalna ponieważ mogą to być deepfakes.



Source link

Idź do oryginalnego materiału