ChatGPT opanował świat IT. Nie może się znudzić i nie przestaje zadziwiać. Zobacz, jak najpopularniejsze narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji możesz wykorzystać w codziennej pracy nad SEO.
Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają
Poznaj warsztat copywritera, naucz się pisać skuteczne i angażujące teksty, na których będziesz zarabiał! Dowiedz się więcej
ChatGPT i jego pomysły na tytuły artykułów
Pozycjonowanie strony wiąże się z wieloma czynnościami, wymagającymi pomysłowości. Bez wątpienia, kreatywność jest niezbędna do wymyślania chwytliwych, zwięzłych, a jednocześnie seo-friendly tytułów artykułów. jeżeli tematyka jest dosyć monotonna, każdemu prędzej czy później pomysły się wyczerpią. W takich okolicznościach z opresji może wybawić ChatGPT, któremu wystarczy dać jedno polecenie. Może ono wyglądać następująco:
ChatGPT i najczęściej zadawane pytania użytkowników
Brakuje Ci inspiracji do nowego tematu artykułu na blogu? Nie ma powodów do zmartwień, bo przecież możesz poprosić o pomoc ChatGPT! Dobrym sposobem na wykorzystanie jego umiejętności jest zadanie mu pytania, o co najczęściej pytają użytkownicy. W ten sposób dostaniesz dowolną liczbę propozycji tematów, które będą miały wysoki potencjał w pozyskiwaniu ruchu.
Oto przykład zapytań użytkowników, szukających informacji o miodzie gryczanym:
Gotowe FAQ na stronę internetową
ChatGPT potrafi przygotować listę pytań i odpowiedzi na podstawie tekstu. Jest to bardzo pomocna funkcja, dzięki której przykładowo znacznie skrócisz czas opracowania sekcji FAQ na potrzeby schema. W tej chwili długość tekstu jest ograniczana do 8000 znaków ze spacjami, jednak objętość ta jest wystarczająca dla znacznej większości tekstów tworzonych na potrzeby internetu.
Szukanie słów kluczowych z potencjałem
Jest wiele narzędzi, które pozwalają na wyszukiwanie i analizę słów kluczowych. Najpopularniejszym jest oczywiście Keyword Planner Google, jednak i on i wiele innych działają na podobnej zasadzie. Po wpisaniu słowa lub frazy kluczowej narzędzie poda listę innych, zbliżonych słów i fraz. Sęk tkwi właśnie w tym ścisłym podobieństwie. Tym sposobem znaleźć bowiem można interesujące pomysły na frazy z tzw długiego ogona, ale trudno tu o nieszablonowe inspiracje.
Z Chatem GPT takich problemów nie ma! Popatrz, jak wiele ciekawych pomysłów podsunął:
Tak natomiast prezentuje się propozycja z planera Google:
Audyt treści na stronie internetowej wykonany przez ChatGPT
Nie masz pewności, czy w Twoim serwisie znajdują się treści o wysokiej jakości? Pozwól, iż ChatGPT to dla Ciebie sprawdzi. Na podstawie wklejonego URL przygotuje dla Ciebie wytyczne, w których omówi:
- Poziom merytoryczny opublikowanego artykułu.
- Wiarygodność tekstu - oceni, czy podane źródła można uznać za prestiżowe. o ile źródeł brak, zasugeruje, aby je dodać.
- Przystępność i jasność treści - Chat oceni, czy język artykułu jest jasny i zrozumiały dla czytelnika.
- Aktualność - otrzymasz informację, czy podane fakty lub dane są przez cały czas aktualne.
ChatGPT opracuje content plan
Na podstawie podanej frazy kluczowej możesz zbudować z pomocą Chata kompletny plan contentu. Po zapytaniu go o content plan dla danej frazy poda Ci:
- tytuły artykułów,
- słowa kluczowe,
- komentarz do zaproponowanego tematu, który może posłużyć jako wytyczne dla copywritera.
Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę
Zobacz kursKurs Content Marketing - skuteczne treści w praktyce
Zobacz kursKurs Storytelling w biznesie i marketingu
Zobacz kursZ tak przygotowanego planu możesz skorzystać na swojej stronie internetowej lub też zlecając publikację artykułu sponsorowanego.
Planowanie struktury witryny na podstawie słowa kluczowego
Prace nad nową witryną internetową rozpoczynają się zwykle od przygotowania struktury. Na tym etapie planuje się, jak powinno być zbudowane menu główne, jakie znajdą się tu podstrony, kategorie, itp. Wszystko oczywiście w ścisłym związku ze słowami kluczowymi, które w przyszłości będą pozycjonowane. Okazuje się, iż i w tym zadaniu można oczekiwać wsparcia od Chata GPT.
Oto fragment przykładowej struktury, którą zaproponował dla firmy zajmującej się produkcją mebli tapicerowanych:
Linkowanie wewnętrzne
Jak w tym zadaniu może Cię wesprzeć Chat od Open AI? Otóż, na podstawie wklejonego tekstu lub choćby adresu URL określi tematykę artykułu. Otrzymasz listę kilku haseł wraz z komentarzem, co może pomóc w szukaniu podobnych treści w serwisie. jeżeli zależy Ci na logicznej strategii linkowania wewnętrznego, z pewnością przekonasz się do tej umiejętności Chata.
Meta tagi title i description
Ostatnia nasza propozycja, to wykorzystanie AI w tworzeniu meta tagów title i description. Nie jest to zadanie trudne, jednak pochłania kilka chwil, które właśnie można zaoszczędzić i wykorzystać na inne zadania. W tworzeniu title i description łatwo też o rutynę i popadanie w monotonię. Tymczasem, ChatGPT w zaledwie kilka sekund podał 3 propozycje meta tagów do wyboru:
AIPRM - plugin SEO rozbudowujący ChatGPT
Na koniec propozycja dla tych, którzy lubią eksperymentować. Jak gwałtownie ChatGPT zyskał na popularności, tak gwałtownie zaczęły powstawać pluginy, rozbudowujące jego funkcjonalność. Jednym z nich jest AIPRM for ChatGPT, który z pewnością warto przetestować. Oprócz SEO można go wykorzystać również w automatyzacji lub optymalizacji zadań związanych z produktywnością, copywritingiem, budowaniem aplikacji, zarządzaniem systemami operacyjnymi i wiele, wiele więcej.