Rozważasz pracę w UX albo chcesz się w niej rozwijać? Sprawdź, jak wygląda praca UX Leada.
W styczniu 2021 roku zaczęłam nową pracę. Poznałam swój zespół, partnerów, a następnie wizualnie udokumentowałam wszystkie niezbędne procesy. Bez pokazywania dokładnych artefaktów, przepływy użytkowników wyglądały mniej więcej tak:Możecie zobaczyć, iż w styczniu znaliśmy już punkt startowy naszej najważniejszej podróży. Nie określiliśmy jednak idealnego punktu końcowego, naszej happy path, metryk do pomiaru, i nie było też motywacji do standaryzacji tego procesu. Więcej było niewiadomych niż wiadomych. Na szczęście niejednoznaczność to moje happy place. Do bojuuuuu!I przyszedł październik... łaaał! Określiliśmy nasz punkt końcowy. Mieliśmy naszą happy path, uzgodnione KPI i udokumentowany idealny proces. Śledziliśmy przepływy użytkowników i procesy związane z interwencją UX, aby zrozumieć, „dlaczego” klienci i użytkownicy wewnętrzni odbiegają od przyjętych założeń. Mieliśmy skróty, takie jak persony i spójne wewnętrzne słownictwo.