Nowy rodzaj scambaitingu Sztuczna inteligencja systemy są teraz oficjalnie używane przez firmy telekomunikacyjne w celu ochrony swoich klientów przed oszustwami. Systemy wykorzystują bardziej wyrafinowane wersje Lenny’ego, zachwycającej symulacji bełkotliwego staruszka, który chętnie angażuje się w długie konwersacje…
Oszukańcze połączenia telefoniczne stanowią w tej chwili poważny problem
Niedawne badanie sugeruje, iż oszukańcze połączenia telefoniczne kosztują Amerykanów łącznie ponad 25 mld dolarów rocznie. Średnia strata wynosi 452 USD, ale niektóre ofiary straciły wszystkie swoje oszczędności życiowe – lub choćby zadłużyły się, aby dokonać tego, co uważały za legalne płatności.
Oszustwa matrymonialne są powszechnym przykładem. To sytuacja, w której oszust romansuje z ofiarą na aplikacji randkowej, stopniowo zyskuje jej zaufanie, a następnie twierdzi, iż potrzebuje krótkoterminowej pożyczki, aby sfinansować bilet lotniczy, aby się z nią spotkać lub poradzić sobie z sytuacją awaryjną.
Innym częstym przypadkiem jest telefon od osoby podającej się za przedstawiciela IRS, która domaga się od ofiary zaległej płatności, którą musi ona uregulować natychmiast, aby uniknąć aresztowania.
Fałszywe zakupy są również powszechne, gdy e-mail jest wysyłany z paragonem za drogi zakup, z numerem telefonu, pod którym można zadzwonić, aby umówić się na zwrot pieniędzy. Celem jest uzyskanie danych bankowych, które są następnie wykorzystywane do pobrania pieniędzy z konta.
Oszuści walczą, wykorzystując Lenny’ego i inne narzędzia
Nieznani bohaterowie znani jako scambaiters walczą od kilku lat. Najprościej rzecz ujmując, ich celem jest utrzymanie oszustów na linii telefonicznej tak długo, jak to możliwe, aby ograniczyć czas, jaki mają na wykonywanie innych połączeń.
W najbardziej skomplikowanych przypadkach oszuści zdobywają dane dotyczące kont bankowych, z których korzystano w celu prania pieniędzy, a następnie doprowadzają do ich zamknięcia.
Jednym z narzędzi wykorzystywanych przez oszustów jest tzw. Lenny – seria wiadomości głosowych, które są automatycznie odtwarzane, gdy oszust przestaje mówić. Lenny bredzi bardzo długo i okazał się niezwykle skuteczny w utrzymywaniu oszustów na linii przez dłuższy czas. jeżeli nigdy nie słuchałeś żadnej z tych rozmów, gorąco je polecam! Możesz posłuchać jednego przykładu poniżej:
Firmy telekomunikacyjne korzystają teraz z chatbotów opartych na sztucznej inteligencji
Opiekun donosi, iż firmy telekomunikacyjne zaczynają teraz używać setek chatbotów AI – zasadniczo bardziej wyrafinowanych wersji Lenny’ego. Jeden z nich nazywa się Ibrahim.
Ibrahim, współpracujący i uprzejmy mężczyzna z egipskim akcentem, odbiera. „Szczerze mówiąc, nie jestem pewien, czy mogę sobie przypomnieć, żebym ostatnio coś kupował” — mówi pełnemu nadziei oszustowi. „Może zrobił to któryś z dzieciaków” — kontynuuje Ibrahim — „ale to nie twoja wina, prawda?”
[He’s just one] konwersacyjnych botów sztucznej inteligencji stworzonych przez prof. Dali Kaafar i jego zespół. Poprzez swoje badania na Macquarie University, Kaafar założył Apate – nazwane na cześć greckiej bogini oszustwa.
System Apate został zaprojektowany nie tylko po to, aby marnować czas oszustów – jego sztuczna inteligencja ma również na celu poznawanie technik oszustw, aby móc ostrzegać ludzi przed nimi i dostarczać informacje organom ścigania.
Jeśli firma telekomunikacyjna wykryje oszusta i przekieruje go do systemu takiego jak Apate, boty będą pracować, aby oszuści byli zajęci. Testują różne strategie, ucząc się, co działa, aby upewnić się, iż oszuści pozostaną na linii dłużej. Poprzez sukcesy i porażki maszyny dopracowują swój sposób myślenia.
Podczas tej czynności zdobywają informacje i wykrywają nowe oszustwa, zbierając dane na temat tego, jak długo trwa połączenie, kiedy oszuści najczęściej dzwonią, jakich informacji szukają i jakie stosują taktyki.
Choć oszustwo może być zabawne, przeciętnym konsumentom radzimy po prostu się rozłączyć.
zdjęcie zrobione przez Alex Rycerz NA Odsłoń
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.