Google ułatwi życie. AI zadzwoni do mechanika i kosmetyczki

instalki.pl 2 miesięcy temu

Google szykuje funkcję o nazwie „Ask for Me”, której celem będzie telefoniczne umawianie wizyt u mechanika/kosmetyczki niemalże całkowicie automatycznie. Użytkownik wyłącznie wypełni krótki formularz na stronie internetowej, sztuczna inteligencja zaś wykona resztę. To dobra wiadomość dla wszystkich osób chcących oszczędzić czas. Trochę czasu jednak minie zanim rozwiązanie trafi do wszystkich zainteresowanych – w tej chwili trwa jej wewnętrzny pilotaż.

Google oszczędzi czas tracony na umawianiu wizyt

Największe koncerny technologiczne regularnie informują o trwających pracach nad zaawansowanymi rozwiązaniami. Sztuczna inteligencja coraz częściej pomaga w wykonywaniu codziennych zadań i widać to gołym okiem. Nie tak dawno OpenAI podjęło decyzję o wypuszczeniu testowej wersji pierwszego osobistego agenta. Operator potrafi przejąć kontrolę nad przeglądarką oraz zająć się realizacją powtarzalnych czynności.

  • Sprawdź także: OpenAI Operator już jest. Daj sobie przejąć przeglądarkę przez AI

„Ask for Me” to narzędzie wykonujące telefony do określonych firm, zadające pytania ich przedstawicielom oraz uzyskujące informacje dotyczące cen czy dostępności konkretnej usługi. Google prowadzi w tej chwili testy funkcjonalności w obrębie amerykańskich warsztatów samochodowych oraz salonów kosmetycznych. Niektórzy internauci mogą już aktywować nowość, a następnie zajrzeć do wyszukiwarki, gdzie powinni zobaczyć specjalny baner.

Po wybraniu konkretnego lokalu konsumenci zostaną poproszeni o wypełnienie stosownego formularza precyzującego aktualne potrzeby (cel wizyty, preferowany termin, szczegóły dot. samochodu). Wtedy też pozostaje podać numer telefonu lub adres e-mail, gdzie będą przychodzić powiadomienia na temat aktualizacji zamówienia. Sztuczna inteligencja w międzyczasie skontaktuje się ze wskazaną placówką i samodzielnie zada pytania odpowiadające temu, co zostało zaznaczone w formularzu.

Czy funkcja zda egzamin?

AI oczywiście na samym początku konwersacji poinformuje właściciela np. warsztatu samochodowego, iż telefon wykonuje system w imieniu użytkownika. jeżeli zaś chodzi o inne szczegóły, to Google daje znać o wykorzystywaniu narzędzia Duplex wytrenowanego w kierunku dokonywania rezerwacji lub umawiania spotkań. Sama funkcja nie jest natomiast obowiązkowa, każda firma może podjąć decyzję o rezygnacji z otrzymywania automatycznych połączeń – wystarczy wybrać stosowną opcję z poziomu ustawień profilu biznesowego.

Nie ma też mowy o spamie – koncern podobno ustawił stosowne limity, więc sztuczna inteligencja nie powinna zbyt często dzwonić do np. salonów kosmetycznych. Pozostaje jednak kwestia świadomości pracowników, którzy po usłyszeniu sztucznego komunikatu o automatycznym połączeniu mogą po prostu się rozłączyć. Co wtedy? Do końca nie wiadomo.

  • Przeczytaj również: Gemini zmądrzało. Asystent z władzą nad sprzętami smart home

Czy istnieje w ogóle przestrzeń na tego typu rozwiązania? Osobiście postrzegałbym je bardziej jako niezbędny test jednego z wielu zastosowań wciąż stosunkowo eksperymentalnej technologii.

Źródło: The Verge, Twitter (X) (@dozenrose) / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@uusaez)

AIgooglesztuczna inteligencja
Idź do oryginalnego materiału