
Odpowiednio zbudowana i wykorzystywana baza mailingowa pozwala transferować leady przez lejek sprzedażowy, aby maksymalizować efektywność strategii marketingowej. Aby jednak tak się stało, potrzebna jest lista kontaktów wyrażających zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą elektroniczną. Jak gwałtownie i skutecznie zbudować własną bazę mailingową?
Kurs Skuteczny e-mail marketing od podstaw
Dowiedz się jak prowadzić efektywne kampanie e-mail marketingowe. Zacznij wykorzystywać potencjał newsletterów do zwiększania sprzedaży, zdobywania nowych klientów i budowania wizerunku. Dowiedz się więcej
Budowanie własnej bazy mailingowej – co warto wiedzieć?
Zanim poznasz skuteczne sposoby budowania własnej bazy mailingowej, musisz wiedzieć, iż taka lista kontaktów musi być zebrana zgodnie z prawem. Osoby podające swoje dane muszą wyrazić zgodę na ich przetwarzanie oraz otrzymywanie komunikatów marketingowych. Aby więc cała procedura nie budziła żadnych wątpliwości, zadbaj o aktualną i kompletną politykę prywatności.
Bazę mailingową wykorzystuje się do ogrzewania leadów. Bardzo często dane pozostawiają osoby, które jeszcze nie są zdecydowane na zakup, ale chcą dowiedzieć się nieco więcej o ofercie. Do bazy mailingowej trafiają także aktualni klienci, z którymi organizacja może utrzymywać kontakt, zachęcając do ponownego zakupu.

Jak zbudować własną bazę mailingową? Porady
Istnieje kilka skutecznych sposobów na zbudowanie własnej bazy mailingowej. Możesz stosować je jednocześnie lub wybierz te, które uważasz za dopasowane do charakterystyki Twojego biznesu.
#1 Zaprojektuj interesujący newsletter
Wartościowy newsletter sprawi, iż użytkownicy chętnie zostaną jego subskrybentami, w ten sposób pozostawiając adres e-mail. Jednak stworzenie interesującego biuletynu bywa naprawdę wymagające. o ile wysyłane wiadomości nie będą interesujące, zaczną być traktowane jak spam. W efekcie użytkownicy gwałtownie zrezygnują z subskrypcji. Dlatego newsletter potraktuj jako skuteczny sposób na pozyskiwanie adresów e-mail do swojej bazy, pod warunkiem, iż masz dobry pomysł na jego realizację.

Tworzenie responsywnych wiadomości e-mail
Zobacz kurs
Kurs Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce
Zobacz kurs
Kurs Optymalizacja kampanii marketingowych w praktyce
Zobacz kurs#2 Rabaty i promocje w zamian za adres e-mail
W e-commerce doskonałym sposobem na budowanie własnej bazy mailingowej jest przydzielanie rabatów oraz promocji. Warunkiem otrzymania takiego benefitu musi być pozostawienie przez użytkownika adresu e-mail. choćby niewielki rabat lub promocja aktywowana dopiero przy kolejnym zakupie potrafią skutecznie zachęcić internautów do działania.
#3 Wartościowe materiały w zamian za adres e-mail
Strony internetowe pełniące funkcję firmowej wizytówki w zamian za adres e-mail, mogą udzielać dostępu do wartościowych materiałów (np. e-book). To alternatywa dla promocji, które skuteczność wykazują w branży e-commerce. o ile to możliwe, możesz także udzielać rabatów na świadczone usługi lub w zamian za e-mail przesyłać subskrybentom publikowane materiały przedpremierowo (np. raporty, badania, czy case studies).

#4 Webinary
Przeprowadź webinar, podczas którego poruszysz interesujące wątki. Warunkiem uczestnictwa będzie pozostawienie adresu e-mail przez użytkownika. Zaproszenie na wydarzenie otrzyma na swoją pocztę elektroniczną. Przy okazji zostanie wpisany do Twojej bazy, co ułatwi komunikację w przyszłości podczas zachęcania do realizacji konwersji.
Podsumowanie
Poszczególne sposoby na budowanie bazy mailingowej są mniej lub bardziej skuteczne zależnie od tego, jaki dokładnie biznes internetowy prowadzisz. Możesz próbować różnych technik lub stosuj je naprzemiennie, aby skutecznie zwiększać liczbę rekordów na liście kontaktów.