Sprawdź, w jaki sposób sprawić, aby elementy ofert o pracę na stanowiska techniczne przestały przyprawiać o zawrót głowy, a stały się efektywnie wykorzystywaną w procesach rekrutacyjnych informacją.
Pewnym wyzwaniem dla pracowników działów HR chcących specjalizować się w rekrutacjach IT okazuje się kwestia znajomości zagadnień stricte technicznych. O ile umiejętności weryfikacji przez nich np. kompetencji interpersonalnych kandydata może być przenoszona z branży na branżę, tak specyfika świata IT wymagać będzie dodatkowych przygotowań, a niekiedy żmudnego zapoznawania się ze specyfiką kolejnych języków programowania, frameworków, bibliotek czy zintegrowanych środowisk programistycznych. HR-owiec w IT – co powinien wiedzieć?Co zatem powinien wiedzieć specjalista HR w obszarze IT? Chciałoby się odpowiedzieć, iż jak najwięcej. Czy świat nie byłby lepszym miejscem, gdybyśmy potrafili nawiązać możliwie jak najwięcej więzi zawodowego porozumienia? Pewnie byłby, ale w trzeciej dekadzie XXI wieku realizacja takiego scenariusza wydaje się mało prawdopodobna. Nie oznacza to jednak, iż stwierdzenie, iż rekrutujący powinien wiedzieć jak najwięcej, jest nieuzasadnione.