Media społecznościowe odgrywają dzisiaj ogromna rolę. To jeden z najważniejszych kanałów komunikacji i podstawa marketingu internetowego. Umożliwiają one prezentację swojej firmy i oferty szerszemu gronu odbiorców, a także ułatwiają dotarcie do nowych klientów oraz kontakt z obecnymi. Każdemu, kto zajmuje się prowadzeniem profili w serwisach społecznościowych potrzebne są narzędzia usprawniające komunikację, publikację materiałów oraz realizację celów marketingowych. Bez względu na to czy prowadzisz profil firmowy, czy też jesteś influencerem, jeżeli chcesz poprawić swoją wydajność i uczynić pracę przyjemniejszą i bardziej efektywną, pewną automatyzację obsługi mediów społecznościowych powinieneś uznać, nie tyle za co udogodnienie, co za konieczność.
Kurs Jak prowadzić komunikację w social media i zwiększać sprzedaż
Zadbaj o skuteczną komunikację swojej marki w mediach społecznościowych. Buduj zaangażowanie, przyciągaj odbiorców i zwiększaj sprzedaż! Dowiedz się więcej
Poniżej przygotowaliśmy listę narzędzi, które warto lepiej poznać i wdrożyć w swoją pracę, gdyż znacząco usprawniają poruszanie się po social mediach.
1. Hootsuite
Bazowe narzędzie pozwalające zarządzać kilkoma profilami z jednego panelu. Platforma jest wielofunkcyjna, umożliwia planowanie postów, tworzenie harmonogramów publikacji oraz monitorowanie i analizowanie aktywności. Dzięki Hootsuite zawsze możesz mieć oko na to, jakie treści są interesujące dla Twoich odbiorców, by móc na bieżąco reagować i tworzyć najlepiej klikany kontent. Aplikacja jest jedną z najczęściej używanych w tej kategorii. Oprócz powyższych funkcji oferuje także zarządzanie wiadomościami, konta zespołu zarządzającego, współpracę z klientami i wiele innych.
2. BuzzSumo
To swoisty bank inspiracji, za pomocą którego nie zabraknie Ci pomysłow na kontent. Aplikacja monitoruje internet, a następnie pokazuje jakie treści są najpopularniejsze i najchętniej udostępniane w Twojej branży. Wystarczy wpisać hasło kluczowe, aby otrzymać odpowiednio posortowane wyniki. Dzięki temu narzędziu, doświadczeni marketerzy potrafią wychwycić nadchodzące trendy i doskonale wykorzystać je w swojej komunikacji, wyprzedzając konkurencję. BuzzSumo to także niezbędne narzędzie w obszarze influencer marketingu, ułatwia bowiem dopasowanie do kampanii odpowiedniego twórcy, który najlepiej zrealizuje cel marketingowy.
3. Canva
Jedno z najważniejszych narzędzi graficznych. Oferuje tysiące szablonów, fontów, zdjęć i mnóstwo innych funkcji, dzięki których choćby laik stworzy piękne i profesjonalne grafiki do social mediów (i nie tylko). Posty, karuzele, infografiki, instastories – to tylko kilka przykładowych materiałów, które z powodzeniem przygotujesz w Canvie. Ogromnym atutem platformy jest prostota i intuicyjna obsługa.
4. Mojo
W tej aplikacji z łatwością przygotujesz treści multimedialne na Tik-Toka, instastories, czy reels. Tworzenie zapadających w pamięć filmików w całym gąszczu innych materiałów jest w tej chwili dużym wyzwaniem. Aplikacja ułatwi montowanie godnych uwagi treści, bez konieczności zgłębiania tajników grafiki oraz edycji filmów. Podobnie jak w Canvie, do dyspozycji jest wiele gotowych szablonów zaprojektowanych dla poszczególnych branż, a także efektów tekstowych, naklejek i elementów grafiki.
Kurs Jak zdobywać klientów w social mediach
Zobacz kursKurs Marketing i sprzedaż na Instagramie
Zobacz kursKurs Marketing i sprzedaż na Facebooku
Zobacz kurs5. Sendible
To niezbędnik, dla osoby, która na co dzień zarządza profilami wielu klientów. Aplikacja pozwala zaplanować posty w różnych serwisach lub zintegrować je z platformami społecznościowymi i blogami. Atutem jest także opcja połączenia narzędzia z komunikatorem Slack, co znacznie ułatwia proces komunikacji w firmie.
6. Brand24
Lider monitorowania Internetu w Polsce. Aplikacja prześwietla nie tylko media społecznościowe, ale cały internet w czasie rzeczywistym. Pozwala to śledzić trendy i dyskusje zarówno w Twojej branży, jak również wokół interesujących Cię tematów. Przekłada się to na cenną możliwość reakcji, wyciągania wniosków i wdrażania nowych pomysłów do swojej strategii oraz w celu podniesienia jakości oferty.
7. Postplanner
Narzędzie łączy się z najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi i pozwala na zaplanowanie postów przy użyciu wygodnego kalendarza. Znacznym usprawnieniem pracy jest także integracja z Canvą i możliwość tworzenia przyjaznych graficznie treści.
Podsumowanie
Profesjonalne prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest bardzo absorbującym i wymagającym zadaniem. Oprócz pomysłu na interesujący kontent niezbędne jest przygotowywanie materiałów tekstowych i graficznych, adekwatne reagowanie na komentarze odbiorców, monitorowanie trendów i umiejętne podążanie za nimi. To wszystko wymaga ogromu czasu oraz pracy. Każdy serwis rządzi się swoimi prawami, ma inną specyfikę, korzysta z innych technologii i kładzie nacisk na inne rzeczy. Codzienna aktywność, ciągłe przełączanie się między profilami i tworzenie jakościowych treści na wielu platformach to duże wyzwanie logistyczne i ogrom poświęconego czasu. Na szczęście z pomocą przychodzą między innymi przedstawione powyżej narzędzia, które w znacznym stopniu optymalizują pracę, czyniąc ją łatwiejszą i przyjemniejszą.