Ceny YouTube Premium rosną i w ostatnim czasie dzieje się to cyklicznie. Podwyżka cen subskrypcji z końca 2023 roku i kolejna we wrześniu 2024 roku z pewnością nie poprawiły humoru internautom. Czy YouTube Premium podrożeje w 2025 roku? Być może i stanie się to pomimo rekordowych zysków YouTube z reklam.
Zyski YouTube z reklam jeszcze nigdy nie były tak wysokie
Przez długie lata Google sugerowało, iż zyski YouTube z reklam nie są na satysfakcjonującym poziomie. Najnowsze dane udostępnione przez App Economy Insights sugerują jednak, iż sytuacja uległa diametralnej zmianie. Raport finansowy spółki Alphabet dotyczący czwartego kwartały roku fiskalnego 2024 rzuca światło na konkretne liczby i te nie są małe.
Wygląda na to, iż odsetek osób korzystających z YouTube bez reklam i aplikacji pokroju YouTube ReVanced nie jest przesadnie duży. Świadczyć mogą o tym rekordowe przychody z reklam wykazane przez Alphabet. W 4. kwartale roku fiskalnego 2024 wyniosły 10,5 miliarda dolarów i wzrosły o 14 procent rok do roku. Dla porównania, przychody z Google Search wyniosły 54 miliardy dolarów i wzrosły rokrocznie o 13 procent.
Dużo to czy mało? Warto znaleźć punkt odniesienia
App Economy Insights postanowiło porównać zyski YouTube z reklam z tymi wykazywanymi przez platformę Netflix. Na przestrzeni pięciu lat od roku 2019 serwisowi należącemu do Alphabet udało się dogonić znany serwis VOD.
- Sprawdź też: Nie chcesz się logować? YouTube utrudni oglądanie filmików
Przychody z subskrypcji YouTube wzrosły do 11,6 miliarda dolarów w czwartym kwartale fiskalnym 2024 roku, pomimo podwyżek. Wzrost wyniósł 0,8 miliarda dolarów w porównaniu do analogicznego kwartału roku 2023. Analitycy Nielsena twierdzą, iż kampanie reklamowe tworzone przy pomocy sztucznej inteligencji przynoszą choćby 17 procent większe zyski.
Przyszłość dla Alphabet rysuje się w pięknych barwach. A dla internautów? Sami oceńcie.